Koronavirus „napadl“ i registrace osobních aut v Evropě. V Česku se v březnu meziročně prodalo o 35 procent méně, v Itálii dokonce o hrozivých 85 procent. A nejhorší je teprve před námi.

Dacia rozšířila svou řadu motorů o nejnovější benzinový motor TCe 100 u vozu Duster. Je připraven na tovární přestavbu na LPG, která má vyšší točivý moment.

Česká společnost Glomex Military Supplies dodá v příštích třech letech polské armádě více než 500 kusů speciálně upravených terénních pick-upů Nissan Navara.

Ve Španělsku se do boje s koronavirem zapojila i automobilka Seat. Během pouhého týdne v Martorellu otestovali a začali vyrábět plicní ventilátor OxyGEN. Pomohli si z vlastních skladových zásob, klíčovou součástkou se staly motorky z okenních stěračů.

Jako jedna z prvních, už příští týden v pondělí 6. dubna, chystá obnovit provoz ve svém závodě v Žilině automobilka Kia. Škoda Auto naopak prodloužila odstávku až do 20. dubna.

K nejdůležitějším parametrům elektromobilů patří dojezd a rychlost nabíjení. Renault se proto podílí na vývoji technologie dynamického bezdrátového nabíjení elektrických vozidel.

Současná omezení kolem pandemie koronaviru nutí automobilky ke snaze prodávat auta online. Současně s tím se musí změnit i trh s ojetými vozy, tvrdí společnost Carvago.

Epidemie koronaviru srazila počátkem roku prodeje aut v Číně na nejnižší úroveň za mnoho posledních let. Volkswagen ale očekává, že se ztráty podaří z velké části dohnat.

Registrace nových osobních vozů klesla v Česku přibližně o 38 %, užitkových dokonce o 43 %. Ředitel fleetových prodejů ale nevidí hlavní problém v současném přechodném stavu, ale v tom, jak se firmy postaví k nákupu nových aut po překonání pandemie koronaviru.

Pandemie koronaviru způsobí letos podle odhadu analytiků a finančních institucí pokles prodeje osobních aut celosvětově zhruba o 12 %, v Evropě ještě víc. To představuje miliony vozidel.