Obměna modelů v nižší střední třídě pokračuje a na trh vstupuje další hráč s velkými ambicemi – nový Ford Focus. Jaký je?

 

Třetí generace Fordu Focus od roku 2008 se bude tradičně nabízet ve třech karosářských variantách - 5dveřový hatchback, 4dveřový sedan a 5dveřové kombi. Jde o skutečně globální model, který se bude prodávat v Evropě, stejně jako v Severní Americe, celkově ve více než 120 zemích. „Investice do nové globální platformy pro vozy segmentu C nám umožnily dát zákazníkům v Evropě i v celém světě cenově dostupnou modelovou řadu automobilů, jejichž kvalita, hospodárnost, bezpečnost i technická vyspělost překonají všechna očekávání,“ uvedl Stephen T. Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe.

ford focus 4Zatímco design první generace byl ve své době revoluční a v průběhu let se ukázal jako nadčasový, vzhled třetí generace, který je pokračováním fordovského „kinetického designu“, už může sklidit jak nadšené, tak odmítavé reakce. Diskusi ale nepřipouštějí fakta - při výšce 1484 mm, délce 4358 mm a šířce 1823 mm je nový model v případě pětidveřové karoserie o 16 mm nižší, o 21 mm delší a o 16 mm užší než současný Focus. Rozvor náprav ovšem o 8 mm narostl, nyní činí 2648 mm.

Focus byl vždy etalonem jízdních vlastností, a u nové generace tomu nebude jinak, nic jiného zájemci ani nečekají. Víceprvkovou zadní nápravu už mají i konkurenti, ale do Focusu se například sériově montuje systémem stranového ford focus 2přesměrovávání točivého momentu, který zlepšuje chování vozu v zatáčkách. Navíc se Ford rozhodl nabídnout ve své novince výbavy, kterými dosud disponovaly převážně jen vozy vyšších tříd. Jde například o systém prevence nárazu při nízké rychlosti, aktivní parkovací asistent, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, asistent dálkových světel nebo adaptivní tempomat.

Flotilové zákazníky budou ale především zajímat ceny (ty v rámci zaváděcího bonusu 65 000 Kč začínají na 359 900 Kč) a provozní náklady. Díky úpravám jsou všechny motory úspornější než u předchůdce, takže výrobce slibuje třeba u agregátu 1.6 Duratorq TDCi (95 k nebo 115 k) průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km.

 

{gallery}automobil_ve_firme/Ford_Focus{/gallery}