Po nedávno představeném Fordu Focus přichází další novinka mezi referentskými vozy – faceliftovaný Peugeot 308.


Segment nižší střední třídy je poměrně stabilní a pro automobilky zcela zásadní – v Evropě tvořil v předešlém roce 32,4 % všech prodejů. Zavedeným produktům koncernu VW se rozhodla razantně postavit nejen německá (Opel Astra, Ford Focus), ale i francouzská konkurence – po Citroenu C4 přichází na trh inovovaný Peugeot 308. Jeho zbraněmi mají být líbivý design, na pohodlí orientovaný podvozek a nové motory včetně mikrohybridní technologie e-HDI.


Designové změny jsou decentní, především zmizel kritizovaný obří nasávací otvor v předním nárazníku. Vůz se tak přiblížil většímu a z hlediska designu velmi dobře přijatému modelu 508. Dalším poznávacím znamením jsou přední světlomety s lištou LED diod. Mírnější změny se dotkly i interiéru, který tak získal ještě více na útulnosti.


I Peugeot naskočil na vlnu snižování emisí CO2, takže u faceliftu 308 výrobce snížil hmotnost vozu průměrně o 25 kg, standardně montuje pneumatiky s nižší valivým odporem a optimalizoval řadu funkcí motorů. V nabídce jsou 4 benzinové a 4 dieselové s výkony od 92 do 200 koní. Nový je dvoulitrový turbodiesel, který je nyní silnější – se šestistupňovým manuálem má 110, s automatem dokonce 120 kW. Z technického hlediska je ale zajímavější diesel 1.6 e-HDI 82 kW využívající systém řízení alternátoru pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání energie při startování, který slibuje snížit spotřebu ve městě až o 15%. Jeho základem je povedený systém STOP & START. Ten totiž oproti konkurenci funguje i do 20 km/h, takže vypíná motor při vyřazené rychlosti například při dojíždění na semafor nebo z kopce v koloně. Navíc startuje v podstatě bez vibrací.


Ceny v Česku začínají na částce 328 900 Kč, se zaváděcí slevou na 279 900 Kč s 1.4 VTi, nejlevnější diesel přijde na 329 900 Kč, obojí platí pro pětidveřový hatchback.

 

 

{gallery}newsy{/gallery}