Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii meziročně poklesl o 2,3 procenta na 3,58 milionu vozů. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů.

Na poklesu se podepsaly především březnové výsledky, kdy prodeje poklesly o pět procent na 1,56 milionu automobilů.  Kromě toho také během prvního čtvrtletí skončily státní podpory v podobě šrotovného a slabé výsledky z Velké Británie a Itálie. Pomyslnou čest EU tak drží německý trh, který je zároveň největším automobilovým trhem v EU. Zde vzrostl prodej osobních automobilů o 11 procent.

V České republice vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku prodej nových automobilů o bezmála 7 procent na 42 026 automobilů.

Evropští výrobci automobilů se v důsledku stagnující až mírně klesající poptávky po automobilech čím dál více soustředí na rozvíjející se trhy, které reprezentují Čína, Brazílie a Rusko. Masivní expanzi v Číně plánuje Volkswagen, který chce do konce roku 2015 zdvojnásobit tamní prodeje. Pozadu nezůstává ani Škoda auto, která plánuje do roku 2013 rozšířit počet prodejních míst ze současných 305 na 400.