Zatímco ještě tři roky zpátky činil podíl malých automobilů téměř polovinu všech prodejů, k dnešnímu dni netvoří malé vozy ani třetinu. Vyplývá to ze statistik Svayu dovozců automobilů.

Za poklesem zájmu o malé vozy stojí především nízké ceny a marketingové akce automobilek. Zákazníci si tak mohou dopřát za podobné peníze automobil o třídu vyšší.

Nejprodávanějším automobilem za první čtvrtletí letošního roku byla Škoda Octavia, které se prodalo bezmála 6 000 kusů. Druhá je Škoda Fabia, která na první Octavii ztrácí zhruba 2 200 vozů. Třetí byl další model Škodovky, a to luxusní Superb, který zakoupilo 1359 zákazníků. Čtvrtou příčku obsadil překvapivě Renault Thalia s těsným náskokem na Ford Focus. Další pozice už opět patří Škodě, a to konkrétně modelu Yeti.

Nejvíce lidé nakupují automobily z nižší střední třídy, kde se kromě české Octavie náramně daří Focusu, Golfu a korejským modelům cee´d a i30.

Celkově prodej nových osobních aut v prvním čtvrtletí vzrostl o sedm procent na 42.026 vozů.