Německý magazín Autobild provedl srovnávací test levných a prémiových pneumatik a výsledky dopadly podle očekávání. Brzdná dráha ze 100 km/h na mokru se prodloužila o téměř 10 metrů!

Testovací vozidlo BMW 1 nejdříve komisaři obuli celé do levných pneumatik, poté vpředu do značkových, naopak a nakonec kompletně do značkových pneumatik Continental.

Co se týče ovladatelnosti vozu, nejsou k dispozici žádné objektivní hodnoty, nicméně řidiči si nejvíce stěžovali na kombinaci levných a značkových pneumatik, konkrétně na osazení přední nápravy značkovými a zadní lacinými pneumatikami.

Co se týče brzdné dráhy, zde už jsou k dispozici hodnoty, které dokazují, že rozdíl v kvalitě je opravdu propastný. Automobil obutý kompletně do značkových pneumatik zabrzdil na suchu po 37,4 metrech, zatímco obutí do levných pneumatik znamená brzdnou dráhu 41,1 metru. Zde ještě rozdíl není zas tak propastný, nicméně na mokru to bylo téměř 10 metrů, což je délka několika přechodů pro chodce. Konkrétně na drahých zastavilo auto po 45,4 metrech a na levných 54,9 metru(!). V případě kombinace vyšly výsledky někde mezi těmito hodnotami, dokázal se však všeobecně známý fakt, že z pohledu brzdné dráhy je lepší osazovat kvalitní pneumatiky na přední nápravu.

Kromě toho levné pneumatiky také o mnoho méně vydrží. Podle Auto Bildu pneumatiky vydrží zhruba polovinu, co běžné značkové gumy.