Prodej nových automobilů na území Evropské unie dále roste. Počet registrací nových automobilů se v květnu meziročně zvýšil o 7,1 procenta na bezmála 1,21 milionu vozů.

Důvod k radosti však nemají všichni. Dokládají to výsledky pěti největších trhů v EU. Zatímco v Neměcku, Itálii a Francii prodeje rostly, Velká Británie a Španělsko zaznamenaly pokles, který se u druhého jmenovaného dá bez servítek označit za dramatický. V Německu se prodeje zvýšily o 22 procent, ve Francii o 6,1 procenta a Itálii o 3,6 procenta. Ostrovní Velká Británie zaznamenala pokles 1,7 procenta a Španělsko téměř o čtvrtinu, přesně 23,3 procenta. Největší růst prodejů zaznamenaly Lotyšsko, Estonsko a Litva, naopak nejdramatičtější propad prodejů zaznamenaly s očekáváním Řecko a Portugalsko.

Prodeje klesaly i u nás, a to o 2,5 procenta, u našich východních sousedů se však prodejní čísla zvýšila o 32,1 procenta.

Celkové počty prodaných vozů však od začátku roku meziročně klesly, a to o 0,8 procenta na 5,89 milionu aut. Nejvíce aut bylo registrováno tradičně v Německu.

Největší růst prodejů zaznamenaly Mitsubishi, Volvo, Nissan, BMW a Opel. Naopak klesal zájem o značky Toyota, Mazda, Renault a Chrysler. Tuzemská Škodovka však patří k těm úspěšným, rostla o 17,2 procenta, což je více než celý koncern VW, který v květnu prodal o 15,1 procenta vozů více než loni.