Modely Škoda Karoq a Kodiaq vstupují do modelového roku 2020 s rozšířenou nabídkou bezpečnostní a komfortní výbavy. Karoq i s novým dieselem.

 

Společným optickým identifikačním znakem obou vylepšených verzí oblíbených modelů SUV je nápis ŠKODA na pátých dveřích. Oba modely jsou nyní v nabídce s novým systémem Side Assist, který varuje před vozidly v mrtvém úhlu až na vzdálenost 70 metrů. Ten nahrazuje dosavadní Blind Spot Detect. S novým systémem vzrostl i jeho dosah z dřívějších 20 na nynějších 70 metrů. Asistent pomocí dvou radarových systémů rozpozná vozidla, která se blíží zezadu, nebo jsou v mrtvém úhlu. Vylepšené jsou i varovné signály, které systém dává řidiči. Namísto ve skle zrcátek, jak tomu bylo doposud, se teď podpůrná světelná signalizace projevuje na vnitřní straně vnějších zpětných zrcátek. Signály jsou tak mnohem výraznější a kromě toho lze také regulovat jejich jas. Systém pracuje při akceleraci od rychlosti 15 km/h a při brzdění až do rychlosti 10 km/h. Pevnou součástí Side Assist je také Rear Traffic Alert. Ten při couvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se pohybují kolem zádi vozu.

Čtěte také: SROVNÁVACÍ TEST: Mazda 3, Škoda Scala, Volkswagen Golf - Na koho stačí Scala?

Zlepšení komfortu nabízí pro obě SUV volitelně dodávaný adaptivní podvozek (DCC). Ten už není v nabídce jen pro vozy s pohonem všech kol, ale i v kombinaci s pohonem předních kol. Adaptivní podvozek DCC prostřednictvím elektricky nastavitelných tlumičů automaticky přizpůsobí tlumení a pružení podvozku stavu vozovky a aktuálnímu, popř. upřednostňovanému, stylu jízdy. Řidič se může prostřednictvím volby jízdního profilu také rozhodnout mezi režimy Comfort, Normal a Sport.

Čtěte také: Škodovka už testuje facelift Kodiaqu

Škoda postupně vybaví systém bezklíčového odemykání KESSY u všech modelů pohybovým senzorem v klíčku a sníží tak riziko odcizení vozu nebo vloupání se do něj. U systému, který je volitelně k dispozici pro modely Karoq a Kodiaq, se signál, vysílaný klíčkem, automaticky vypne, pokud klíčem není po dobu 15 minut manipulováno, protože například leží v zásuvce nebo na stole. Jakmile se klíčkem zase pohne, opět se aktivuje funkce vysílače. Jde o systém prevence krádeží, kdy zloděij pomocí zesilovače signálu otevřou a odcizí auto v noci před domem, když má majitel odložený klíč v chodbě.
Paleta motorů pro model Karow bude doplněna o nový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k). Ten díky SCR-katalyzátoru, AdBlue vstřikování a filtru pevných částic splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Agregát, známý již z modelu Kodiaq, se v sériové verzi kombinuje s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.