Nová generace Škody Octavia prošla testy Euro NCAP, ze kterých si odnáší maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Zazářila v ochraně dětské posádky, v jedné disciplíně si ale oproti předchozí generaci pohoršila. Jak je to možné?

Nedávno jsme byli při její premiéře a dnes už se koukáme na poničené kusy nové generace Škody Octavia, která prošla nárazovými testy nezávislého sdružení European New Car Assessment Programme, které známe pod zkratkou Euro NCAP. Z komplexního testu Octavia odešla s vcelku očekávaným výsledkem, kterým je zisk plného počtu pěti hvězd. Tím se Octavia zařadila mezi nejbezpečnější vozy své třídy. Škoda tak tímto hodnocením navazuje na úspěchy předchozích modelů a pokračuje ve sbírání špičkových výsledků hodnocení bezpečnosti Euro NCAP. Po modelech Scala a Kamiq je nová Octavia třetím modelem v řadě, který získává v tomto roce právě toto pětihvězdičkové hodnocení.

ČTĚTE TAKÉ: Český bestseller zná ceny. Za kolik koupíte novou Octavii?

Maximální hodnocení platí jak pro karoserii kombi, tak i pro liftback. Mimořádně dobře si octavia vedla v oblasti ochrany dětských pasažérů, ve kterém dosáhla na 88 % celkového hodnocení. To je výsledek vysoce nadstandardní a octavia se tím řadí mezi vůbec nejbezpečnější vozy nejen ve své třídě. Za ochranu dospělých osob dosáhla nová generace na 92 %, v ochraně chodců uspěla výkonem 73 % a za asistenční systémy získala novinka 79 %.

ČTĚTE TAKÉ: Mazda CX-30 přepsala historii nárazových testů - Dospělé ochrání na 99 %


Octavia umí být ještě bezpečnější!

Pokud srovnáme současné výsledky s těmi z minulé generace, je třeba konstatovat, že nová generace dosáhla ve všech sledovaných oblastech výrazného zlepšení – vyjma ochrany dospělých cestujících, kde si o dva procentní body pohoršila. Je ale třeba dodat, že tento výsledek má potenciál na zlepšení, jelikož testován exemplář neměl instalovaný kolenní airbag řidiče. Například na českém trhu ale už výbavy Ambition a Style tento prvek obsahují.
Naopak velký posun značí hodnocení asistenčních systémů a bylo by spíše překvapením, kdyby tomu tak nebylo. Z mnoha asistenčních systémů, které má nová generace k dispozici se u značky Škoda objevuje vůbec poprvé asistent vyhýbání, asistent pro odbočování nebo varování při vystupování z vozu. Ve městě varuje Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů opticky, akusticky a lehkým přibrzděním před možnou kolizí a v případě nutnosti začne i automaticky brzdit. Side Assist až na vzdálenost 70 metrů ukáže, že se zezadu blíží nebo v mrtvém úhlu jede jiný vůz. Na dálnicích a rychlostních silnicích tak účinně pomáhá zabránit nehodám. Pokud se to navzdory všem asistenčním systémům nepodaří, připraví proaktivní ochrana posádku a vůz na střet, aby se zmírnily následky kolize. Po nárazu umí vůz zastavit multikolizní brzda a zabránit tak nekontrolovanému pokračování v jízdě.

INFORMOVALI JSME: To už Euro NCAP dlouho neviděl: Nula hvězdiček pro Fiat Panda, jedna pro Jeep Wrangler

SOUVISEJÍCÍ:
- VIDEO: Crash test modelu Nexo – je vodíkový automobil bezpečný?
- Tesla 3 vyšla z crash testu jako nejbezpečnější auto USA
- Americký test zjistil, že že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí