Hyundai zveřejnil výsledky nového výzkumu, z nichž vyplývá, že existuje 36 750 různých způsobů řízení. Na jízdní styl řidiče má vliv dokonce i typ vozidla, které řídí. K uvedenému počtu se došlo na základě zjištění šesti nejdůležitějších faktorů, ovlivňujících styl jízdy, a aplikace nově vyvinutých metod, jak každý z těchto faktorů zjišťovat, měřit a kvantifikovat v reálném životě.   

 

Výrobce automobilů zadal také průzkum s dotazováním 2000 motoristů ve Velké Británii. Jeho účelem bylo prozkoumat jejich postoje vůči jízdním stylům a vozidlům s alternativními pohony. Výzkum ukázal, jak britští řidiči v současnosti hodnotí svůj vlastní jízdní styl. Žebříček pěti nejčastějších jízdních stylů je následující:

1.    Sebevědomý            28 %
2.    Rozumný a rozvážný        24 %
3.    Klidný                19 %
4.    Nervózní                7 %
5.    Agresivní                7 %

Muži (31 %) se častěji než ženy (25 %) označovali za sebevědomé řidiče, zatímco ženy se ve větší míře popisovaly jako „nervózní“ za volantem.

Čtěte také: Test Audi A6 Avant quattro 40 TDI: Nejpohodovější kombík

Průzkum se zabýval také skupinou majitelů vozidel na alternativní paliva a ohledně jejich postoje k řízení zjistil, že:
•    92 procent říká, že nikdy netroubí na jiné řidiče
•    více než dvě pětiny (42 %) zpomalí a pustí před sebe autobus
•    více než jedna třetina (37 %) vždy děkuje ostatním řidičům na silnici
Mezi řidiči vozidel s alternativními pohony však nepanuje jen šlechetnost a ohleduplnost. Jedna pětina (20 %) hazarduje a na žlutou zrychlí, aby projela křižovatkou.
Majitelé vozidel na alternativní paliva se častěji považují za klidné (21 %) za volantem oproti řidičům vozidel se spalovacími motory na naftu nebo benzin (19 %). To se zřejmě odráží také v hudbě, kterou poslouchají za jízdy – řidiči vozidel s alternativními palivy si pouštějí klasickou nebo jazzovou hudbu téměř třikrát častěji než jejich protějšky ve vozech na naftu nebo benzin.

Čtěte také: Test Hyundai Santa Fe: Tišší než Kodiaq

Hyundai vyvinul speciální test způsobu řízení DDT (The Drive Different Test), jehož účelem je prozkoumat, jak se budou jízdní styly dále vyvíjet se zvyšováním četnosti vozidel s alternativními pohony na silnicích. Test, probíhající uvnitř vozu, analyzuje šest hlavních parametrů řízení, stanovených odborným instruktorem v autoškole Garym Lambem, a porovnává je ve vozech s pohonem na benzin nebo naftu či s alternativními pohony. Sledování zorniček, rozpoznávání obličejů, tepová frekvence a plynulost ovládání rukama a nohama tvoří jen několik ukazatelů, zařazených do průkopnického testu, na jehož základě je sestavován jízdní profil motoristy.
Navzdory rostoucí popularitě vozidel s alternativními pohony mezi lidmi stále koluje řada mýtů a mylných představ, a to zejména o elektromobilech. Výzkum značky Hyundai ukázal, že 22 procent majitelů vozidel na naftu nebo benzin, má obavu ohledně nabíjení elektromobilu. Osmnáct procent z nich dokonce řeklo, že by nebylo bezpečné jet s elektromobilem v bouřce, a 12 procent by se necítilo bezpečně při nabíjení svého telefonu v elektromobilu.

Čtěte také:

Cadillac už není auto pro zahrádkáře, do Česka přiveze dieselovou XT4, Silverado i Escalade