Škoda Auto představila nový koncept VISION IN. Zajímavé robustní SUV se ale v Česku neobjeví. Automobilka ukázala koncept na autosalonu v Dillí, je proto jasné, že půjde o vůz speciálně pro indický trh.

 

Studie VISION IN je 4 256 milimetrů dlouhá, 1 589 mm vysoká a disponuje rozvorem 2 671 milimetrů. Tyto parametry zaručují optimální vnitřní prostor a maximální variabilitu, což jsou jedny ze základních požadavků zákazníků v Indii, a to i u těch nejdostupnějších vozů. Jedním z dalších požadavků je i robustní vzhled, který sám o sobě naznačí odolnost vozu v náročném indickém provozu po zpevněných cestách i mimo ně. Indičtí zákazníci také často žádají výrazný až extravagantní design – a studie VISION IN tento požadavek splňuje.

Čtěte také: Autosalon ve Frankfurtu už nebude. Proč?

Koncept dostal mohutnou masku. U studie vylepšuje dojem z masky využití křišťálu a podsvícení. Krystalickou strukturu dostaly i dvoudílné LED světlomety. Nárazník pak plně vyhovuje požadavkům robustnosti, v horní části je lakovaný v barvě karoserie, spodní část tvoří hliníkový spojler a spojnicí mezi těmito oblastmi je široký přívod vzduchu s mřížkou s krystalickou strukturou.
Výzdoba interiéru vzdává hold indické technice tisku Kalamkari, při které jsou tradiční motivy nanášeny ručně za pomoci razítek vyrobených ze dřeva. Na palubní desce i područkách ve dveřích pak najdeme výzdobu z tradičního českého křišťálu. Křišťálové tlačítko na přístrojové desce je jakousi branou mezi skutečným a digitálním světem, lze pomocí něj vyvolat komunikaci s digitálním asistentem vozu. Dominantou přístrojové desky je centrální displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Nechybí ani digitální přístrojový štít Virtual Cockpit.

Čtěte také: Servisy Peugeot jsou na tom lépe než servisy Škoda, tvrdí Cebia

Pod kapotou studie se nachází zážehový motor 1.5 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, jehož sílu přenáší na vozovku sedmistupňová automatická převodovka DSG. Její ovládání zajišťuje systém shift-by-wire, tedy řazení bez mechanického spojení voliče a samotné převodovky, kdy pokyny putují elektronickou cestou. Elektrické je i ovládání parkovací brzdy.
Studie má devatenáctipalcová kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 235/45 R19. V této konfiguraci zvládne VISION IN zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je otázkou 14,3 sekundy. Maximální rychlost konceptu je 195 km/h. Koncept tímto zároveň ukazuje technické možnosti, kterými disponuje nová podvozková platforma MQB-A0-IN.