V České republice musí být od října kamiony vybaveny výrazným obrysovým značením.

Letošní říjen byl pro automobilový průmysl v Česku nadmíru úspěšný. Prodej nových automobilů totiž meziročně vzrostl o více než 13 procent a stojí za tím především úspěch tuzemské autmobilky Škoda Auto. Neméně zajímavá je ale také třetí příčka korejské automobilky Hyundai.

Elektronický stabilizační systém už není pro mnohé ničím neznámým. Automobilky jej pomalu začaly implementovat do vozů všech kategorií.

Hospodárnost provozu je jedním z hlavních témat a priorit výrobců osobních a nákladních automobilů. Žádná technologie však nebude fungovat správně pod vedením špatného řidiče. A právě to si uvědomili představitelé automobilky Iveco a rozhodli se spustit program školení řidičů zaměřený na úspornou jízdu.

Magistrát hl. m. Prahy převzal 26. října první dodávku elektromobilů vybraných na základě veřejné soutěže, kterou vyhrála firma EVC Group. Celkem MHMP získá jeden osobní elektromobil Citroën C-Zero, tři užitkové silniční elektromobily EVC R3, parkovou multikáru ALKE, sedm elektroskútrů a tři elektrokola.

Dovoz ojetých vozů s okřídleným šípem ve znaku od ledna do konce září meziročně narostl o 13 procent. Dovezlo se téměř 18 tisíc aut. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Ačkoli ze všech stran slýcháme o automobilech na elektrický pohon, v blízké budoucnosti se skladba vozového parku příliš měnit nebude a dále se bude jezdit na konvenční paliva. Vyplývá to z materiálu „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“, který pro sdružení automobilového průmyslu sestavil tým odborníků především z odvětví automobilové výroby.

Volkswagen předal do služeb českobudějovické společnosti MOTOR JIKOV Group šest vozů Passat Variant TSI EcoFuel s ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Slavnostní předání manažerských vozů poháněných inovativním motorem 1.4 TSI EcoFuel proběhlo 17. října v Českých Budějovicích.

Někteří automobiloví výrobci omezují výrobu ve svých evropských závodech. Na vině je slábnoucí poptávka na evropském trhu, která souvisí s reálnými dopady dluhové krize. Ta se podle odborníků pomalu začne promítat do reálné ekonomiky.

V první řadě se jedná o jubilejní desetimiliontý automobil vyrobený v Mladé Boleslavi. Další neméně důležitou zprávou je první vyrobená Škoda Citigo v Bratislavě a pomyslnou třešničkou n a dortu je rekordní výsledek za září.