Pojišťovny loni vybrali na pojistném automobilů, tedy havarijním a povinné ručení, o šest procent méně než rok předchozí. Pokles má podle výkonného ředitele České asociace pojišťoven Tomáše Síkory na svědomí především levnější pojistky.

Úspěch automobilky Dacia je vzorem mnoha výrobcům, mezi kterými nechybí ani koncern PSA. Ten se podobně jako Renault rozhodl pro nasazení své levné značky, kterou by měla být rovněž reinkarnovaná automobilka minulosti jménem Simca. Informoval o tom německý magazín Auto Bild.

Dovoz ojetin byl pro mnohé prodejce automobilů z druhé ruky denním chlebem. Loni však dovoz poměrně výrazně klesl a byl tak nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.
Nejdováženější značkou byla trochu paradoxně tuzemská Škoda-Auto. Její dovoz dokonce jako jeden z mála meziročně narostl o 6 procent. Do ČR se dovezlo 20 557 ojetých škodovek. Následoval modrý ovál, jehož 18 049 automobilů dokonce překonalo prodej nových fordů v Česku a to samé platí o Volkswagenech, kterých prodejci dovezli 14 938 kusů.
Nejčastěji si lidé dováželi automobily staré šest až deset let. Takové automobily tvořily zhruba dvě pětiny celkového dovozu ojetin. Čtvrtinovým podílem se pak chlubí vozy do stáří 15 let.
Celkový dovoz ojetin byl o 42 tisíc aut nižší než prodeje nových automobilů.

Dovoz ojetin byl pro mnohé prodejce automobilů z druhé ruky denním chlebem. Loni však dovoz poměrně výrazně klesl a byl tak nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

 

I přes nemalé problémy automobilky Toyota si výrobce stále zachovává přízeň zákazníků a už potřetí se tak stává světovou jedničkou na trhu.

 

Cenu, která elektromobilu Nissanu LEAF přisuzuje titul evropský vůz roku 2011, převzal Carlos Ghosn, prezident a CEO společnosti Nissan Motor Co. na slavnostním ceremoniálu konaném včera v Paříži.

Typickým zákazníkem užitkových vozidel jsou podnikatelské subjekty. Jejich trh tak leccos napoví a ekonomické situaci daného regionu.
Za minulý rok stoupl prodej užitkových automobilů na území Evropské unie o 8 procent a dosáhl tak cifry 1,77 milionu prodaných vozů. V České republice se však prodej propadl o 28,8 procenta na 17 772 bodů. Údaje zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA)
Na růstu prodejů na území EU se významně podepsal měsíc prosinec, kdy se prodej užitkových vozidel meziročně zvýšil o 12,5 procenta na 158 568 aut. I v Česku byl prodej užitkových vozů v prosinci největší a meziročně se zvýšil o více než pětinu na 1964 automobilů.
Údaje o prodejích zahrnují nákladní automobily, dodávkové vozy a autobusy.

Typickým zákazníkem užitkových vozidel jsou podnikatelské subjekty. Jejich trh tak leccos napoví a ekonomické situaci daného regionu.

Největší evropský výrobce automobilů v pondělí31.1.2011 zastaví výrobu z důvodu nedostatku motorů a převodovek. Dodací lhůty se tak prodlužují až na půl roku.
Snižování stavu zaměstnanců během krize zapříčinilo, že dodavatelé nestíhají dodávat komponenty. Výroba bude zastavena v závodech ve Wolfsburgu a v Emdenu. Volkswagen zastaví výrobu vozů Touran nebo Passat. Informovaly o tom noviny MF Dnes.
Omezení se údajně dotkne i českých dodavatelů, kteří kvůli odstávce budou rovněž muset omezit své dodávky VW.
Mladoboleslavské škodovky se odstávky netýkají. Přesto se na některé modely čeká déle. Kupříkladu na vozy osazené motory 1.2 TSI nebo Superb Combi s dvoulitrovým dieselem a s automatickou převodovkou musejí zákazníci čekat déle než na ostatní modely.


Největší evropský výrobce automobilů v pondělí 31.1.2011 zastaví výrobu z důvodu nedostatku motorů a převodovek. Dodací lhůty se tak prodlužují až na půl roku.

Korejská automobilka Hyundai a KIA Motors se dělí v USA o první příčku v testování bezpečnosti vozů. S Korejci se na prvním místě umístila také automobilka Volkswagen a její luxusní odnož Audi. Vyplývá to ve statistik Amerického pojišťovacího institutu pro bezpečnost na silnicích (IIHS).

Uvažujete o pořízení auta na stlačený zemní plyn? Pokud ano, tak pro vás máme dobrou zprávu. Jeden z neduhů týkající se těchto automobilů totiž od příštího roku vymizí – auta na CNG budou smět vjíždět do podzemních garáží.

Na vysloužilé oblečení lze narazit leckde – třeba v koši, někde hluboko ve skříni, za pračkou... Objevuje se také ve zcela novém Fordu Focus, avšak v jiné, užitečnější formě.