Jeden z nejrozšířenějších vozů fleetových flotil – Škoda Fabia, nemá mnoho konkurentů. Jedním z nich je Peugeot 207, který teď přichází se speciálním modelem, který je zaměřen na veledůležitou věc – snižování nákladů. Slibuje totiž spotřebu jen 3,8 l/100 km.

Peugeot 207 nabízí to základní, co fleetoví manažeři od auta této třídy čekají – dvě verze karoserie – kombi a pětidveřový hatchback. Další dvě varianty – třídveřový hatchback a coupé cabrio CC míří na jiné zákazníky.V Evropě vládne model 207 prodejům ve třídě malých vozů. Od loňského roku je nabízen v modernizované verzi, která přinesla upravenou přední masku, více chromovaných prvků, nová zadní světla s LED diodami (ne však v případě kombíku), modernizovaný středový panel a nové barvy v interiéru i exteriéru (na výběr je teď deset laků karoserie). Mírné modernizace se dočkal i interiér, který má rovněž působit dynamickým a zřejmě i luxusnějším dojmem. Palubní deska ve tvaru vlny je příjemná na pohled, díky zrnitému povrchu ze změkčeného plastu i na dotek. Potěšitelný je dostatečně velký počet odkládacích prostorů, do bočních dveří lze vložit i 1,5 litrovou lahev. Uživatele potěší i několik nových technických vylepšení, jako je připojení telefonu přes bluetooth, trojblik směrových světel nebo dálkově ovládané zavírání oken.

Tři a tři

Se třemi stupni výbav (plus verze Outdoor pro kombi a speciální druh výbavy Sportium) lze kombinovat celkem šest motorů, tři benzinové a tři dieselové. Nově také Peugeot nabízí indikátor změny řazení převodového stupně, který učí řidiče ekologicky efektivní jízdě.     Základním benzinovým motorem je 1.4 54 kW (75 k), nad ním stojí 1.4 VTi 70 kW (95 k) a nejsilnějším je 1.6 VTi 88 kW (120 k). Ještě výkonnější motor 1.6 THP 110 kW (150 k) není v tuto chvíli v České republice v nabídce. Mezi přeplňovanými dieselovými motory lze volit z agregátů 1.4 HDI – 50 kW (68 k), 1.6 HDI 66 kW (90 k) a nejnověji právě v úvodu zmíněnou variantu 99g.

Pod čtyři litry Peugeot 207 HDI 99g už svým názvem upozorňuje na to, že se konstruktérům podařilo snížit hladinu emisí pod 100 g CO2 na kilometr. Stačilo jim na to několik úprav dieselového motoru 1.6 HDI, nyní o výkonu 90 koní, a především aerodynamiky. Podvozek tak byl snížen o 5 mm, doplněny byly zástěny pod podlahu, ve výfukovém potrubí a u nádrže, auto dostalo i speciální kryty kol, pružné zástěrky, zadní křídlo a pneumatiky s nízkým odporem. Na první pohled ale rozdíl nepoznáte.Výrobce uvádí průměrnou spotřebu 3,8 l/100 km, tedy o půl litru méně, než neupravená verze. Při extrémně úsporné jízdě se dá spotřeba ještě o malinko snížit, v běžném provozu na ni ovšem uživatelé fleetového vozu jen těžko dosáhnou. Ale jezdit okolo hranice 4,5 litru na dlouhých cestách už problém není. Pokud se ale vrátíme k oficiálně uváděným údajům, podobně výkonné motory v Renaultu Clio nebo Škodě Fabia si řeknou o cca půl litru víc. Nejde ale o nijak speciálně upravované verze. Škodovka v řadě Fabia nabízí jednu verzi GreenLine, zaměřenou na nízkou spotřebu, ale pouze v provedení kombi – tam bude motor 1.2 TDI 55 kW požadovat v průměru jen 3,4 l/100 km.

Kolik za to?

Široký rozchod kol i dobře vyladěný podvozek dávají autu velmi slušnou stabilitu za všech okolností. Přitom je i dostatečně komfortní pro jízdu na ne zrovna kvalitních silnicích, byť je verze 99g oproti běžné dvěstěsedmičce přece jen o něco málo tvrdší. Výhrady nelze mít ani proti brzdám, standardně jsou spojeny s ABS a podporou brzdění v kritických situacích. Podle zvolené verze je na přání nebo sériově k dispozici i systém ESP.Kolik za to? V prodeji je 207 99g za cenu od 373 900 Kč ve střední výbavě Active. Srovnání se stejným vozem 1.6 HDI bez úprav není možné, protože dovozce ho nabízí jen ve vyšší výbavě Premium za 390 900 Kč. U jiného motoru je ale mezi výbavami stejný rozdíl 17 000 Kč. Podobně výkonný benzinový motor vás přijde na 322 900 Kč, ale se spotřebou 5,9 l.

Automobilka doporučuje:

Velkou předností modelů řady Peugeot 207 je jejich hospodárnost a pro Peugeot 207 1.6 HDi FAP 99g to platí obzvlášť. Tato verze patří se spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 jen 99 g/km mezi nejhospodárnější a nejekologičtější vozy na trhu. Pro firemní zákazníky, kteří často denně najedou velký počet kilometrů, má tento vůz rozhodně své opodstatnění. Srovnáme-li spotřebu této verze se spotřebou nejúspornější dieselové motorizace nejprodávanějšího konkurenta v segmentu, zjistíme, že majitel modelu 207 99g ušetří oproti konkurenci 400 l nafty na 100 000 km, což pro ekonomicky uvažující zákazníky není zanedbatelný argument.

Marco Venturini, fleet manager Peugeot Česká republika

Technické údaje Peugeot 207 99g

Délka: 4030 mm

Šířka: 1748 mm

Výška: 1470 mm

Zavazadlový prostor: 267 l

Motor

Maximální výkon: 66 kW/4000 ot.

Maximální točivý moment: 215 Nm/1750 ot.

Maximální rychlost: 185 km/h

Zrychlení: 11,7 s

Průměrná spotřeba: 3,8 l/100 km

 

{gallery}testy/Peugeot_207{/gallery}

Vyhledávání

V posledním čísle Flotily se dočtete:

Zaměřeno na pohon 4x4

 

* Jak se daří čtyřkolkám ve firmách?

* Jaký druh pohonu 4x4 vybrat?

* TOP 10 nejlevnějších manažerských aut 4x4 na trhu

 

Dále se také dočtete:

- jak jezdit ekonomicky a šetřit náklady na palivo

- jak se vypořádat s alkoholem za volantem firemních vozů

- jak zacházet s autopříslušenstvím u firemních aut