Renault v letošním roce výrazně posílil své pozice na trhu lehkých užitkových vozidel. V rámci nedávné modernizace obdržel řadu zajímavých doplňků také Trafic. Vrchol nabídky této modelové řady se posunul o patro výše, až k limitované sérii Black Edition.

Dodávkové vozy o délce kolem pěti metrů a v osobním provedení si pořizují početné rodiny a živnostníci s kombinovaným využitím vozidla pro podnikání a víkendové rodinné cesty. Velkou část klientely však tvoří společnosti provozující přepravu cestujících. Tato skupina bývá ze všech tří nejmohovitější, a proto často volí luxusní verze, aby zákazníkům poskytla maximální komfort. Spokojený klient se rád vrací.

Designu vévodí černá

renault traffic 8Limitovaná série zaujme hned na první pohled. Černá barva se nachází všude, kde to dovoluje legislativa. Metalický lak tvoří nezbytný doplněk a Renault jej nabízí bez obvyklého příplatku 16 667 korun bez DPH pouze v této verzi. K dalšímu exkluzivnímu vybavení „černé edice“ patří tmavé prosklení bočních skel i zadního okna. Tento prvek výbavy je možné objednat i pro běžné provedení Trafic Generation, avšak za příplatek 4167 korun bez daně.

Dalším charakteristickým rysem limitované varianty jsou kola. Trafic Black Edition je jediným modelem, který má standardně šestnáctipalcová kola z lehké slitiny – u ostatních modelů za ně Renault požaduje 16 667 Kč bez DPH.

Výhody pro řidiče

renault traffic 7Přístrojová deska zaznamenala v rámci modernizace proměnu. Našli jsme více odkládacích prostorů, zejména pod vrchní částí celého panelu. Na místě řidiče nám přišla vhod zejména stříška nad přístrojovým panelem, takže ani nejzáludnější sluneční paprsky neměly šanci ztížit čitelnost zobrazovaných informací. Další pochvalu si zaslouží nová, moderní grafika ukazatelů rychlosti, otáček motoru a doplňkových informací. Mezi ně patřil u testovaného vozu také údaj o nastavení tempomatu a omezovače rychlosti. Tempomat se v modelové řadě Trafic objevil s nynějším faceliftem poprvé a my jsme jej ocenili nejen na dálnici, ale také v příměstském provozu. Na úsecích bez stoupání a klesání tempomat dokonce ve srovnání s řidičem šetří palivo.

Dalším vítaným pomocníkem se stal navigační systém Carminat TomTom. Rychlost výpočtu trasy nás překvapila a systém IQ Routes pomáhal řešit komplikace způsobované hustou dopravou. Vestavěná originální navigace přišla jen na 12 917 korun bez DPH, což je v rámci konkurenčních nabídek velmi příznivá cena.

Devět cestujících

Vůz disponoval třemi řadami sedadel pro devět osob. Bez příplatku lze však volit samostatné křeslo pro spolujezdce vybavené loketní opěrkou. Pokud by měl Trafic sloužit jako vyhlídkové vozidlo s průvodcem, pak bude optimální právě osmimístná volba s komfortním sedadlem vedle řidiče.

renault traffic 4Ve druhé řadě sedadel se u série Black Edition standardně nachází dvoumístné sedadlo s  opěrkami pro lokty. Zapůjčený automobil však za 4167 korun bez DPH obdržel třímístnou lavici se  sklopným opěradlem na pravé straně a loketními opěrkami pro všechny cestující.

Díky tomu bylo snadné nastupovat i zcela dozadu. Zde jsme však našli méně místa v podélném směru než ve druhé řadě sedadel. Nechyběly ovšem opěrky hlavy, ani možnost sklopit opěradlo a v případě potřeby přepravovat větší množství zavazadel nebo rozměrný náklad. To platí pro delší verzi L2 (5182 mm) s delším rozvorem 3498 mm, kratší provedení L1 (4782 mm, rozvor 3098 mm) dovoluje kompletní složení třetí řady sedadel.

Nejsilnější

renault traffic 6Limitovaná série Black Edition dostala dva motory 2.0 dCi/84 kW a 2.5 dCi/107 kW. V testovaném vozidle s délkou L2 byla výkonnější jednotka v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Díky slušnému maximu točivého momentu 320 N.m, které je k dispozici již od velmi nízkých 1500 ot./min., dokázal Trafic Black Generation udržovat velmi svižné tempo i v prudkých stoupáních. S maximální rychlostí 170 km/h umožňuje tento motor komfortní cestování i na delší vzdálenosti na hranici platných dálničních limitů. Zatímco byl motor 2.5 dCi převzat bez větších změn, prošly dvoulitrové turbodiesely modernizací, která přinesla zlepšení výkonových parametrů a citelné snížení spotřeby paliva. Interval pro výměnu oleje byl prodloužen u motorů 2.0 dCi na 40 000 km, resp. 2 roky.

Pro zavazadla

Zásadní rozdíl 400 mm mezi oběma délkami karoserie je znát na velikosti nákladového prostoru. Delší provedení nabízelo 1,55 m3, což přineslo výhodu v tom, že příruční zavazadla ani v hojném množství nebylo třeba skládat. To nám přineslo úsporu času, která v případě firemní přepravy vozidel hraje velmi důležitou roli. Za delší provedení se připlácí 33 333 korun bez daně, takže na majiteli přepravní společnosti leží rozhodnutí, jaké řešení je pro něj výhodnější. Renault vychází firemním klientům vstříc zvýhodněnými podmínkami už od prvního vozidla. Všichni však mohou dostat bonus 50 000 korun bez DPH při financování na úvěr či leasing. RPSN v tomto případě startuje na 1,7 %.

Automobilka doporučuje:

 fotka kubalakRenault Trafic Black Edition je luxusní verze modelu Trafic určená pro pohodlnou přepravu osob. Vůz díky metalickým barvám, diskům kol z lehké slitiny, zatmaveným sklům a černé masce světlometů působí reprezentativně a co se týče výbavy, je též kompletní – obsahuje mimo jiné čtveřici airbagů, ABS, automatickou klimatizaci vpředu a vzadu s přídavným topením.  Vůz je nabízen ve dvou délkách, nabízí dostatek prostoru pro zavazadla a dva motory o výkonu 115 a 150 k. Tato verze je vyhledávána zejména klienty z řad hotelů, cestovních kanceláří, sportovních klubů a to zejména pro příznivý poměr mezi cenou a výbavou, pro rozumné náklady na údržbu, které byly značně sníženy prodloužením intervalů výměny oleje, byla prodloužena životnost brzdových destiček a tlumičů.

Radim Kubalák, Produktový manager užitkových vozů 

Technické údaje Renault Trafic (osobní dodávka s pohonem předních kol)

Délka: 4782 mm (L1), 5182 mm (L2)

Šířka: 1904 mm

Výška: 1952-1954 mm

Nákladový prostor: 0,51/0,94/1,55 m3 (L1 Generation/L1 Passenger + Black Edition/L2 Passenger + Black Edition)

Celková hmotnost: 2835 až 3030 kg (L1), 3040 až 3070 kg (L2)

Užitečná hmotnost: 856 až 1068 kg (L1), 1002 až 1086 kg (L2)

Brzděný přívěs: 2000 kg

Motory (maximální výkon, maximální točivý moment, maximální rychlost, kombinovaná spotřeba – platí pro L2H1P2/Euro 4):

2.0 dCi (66 kW, 240 N.m, 150 km/h, 8,4 l/100 km)

2.0 dCi (84 kW, 290 N.m, 160 km/h, 8,4 l/100 km)

2.5 dCi (107 kW, 320 N.m, 170 km/h, 8,8 l/100 km)

Palivová nádrž: 90 l

Servisní intervaly: 30 000 km; 2.0 dCi: 40 000 km

Ceny: 468 250 až 646 583 Kč (bez DPH; L1H1P1 až L2H1P2)

 

{gallery}testy/Renault_Traffic{/gallery}

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

Proč není alternativní pohon pro české vozové parky atraktivní

 

-> aktuální situace na trhu

-> co změní chystaná státní podpora

-> kdy se vyplatí vsadit na elektromobilitu

 

dále také:

* kolik stojí náhradní díly podle modelů a značek

* kdy se vyplatí investice do prodloužené záruky

* jak používat firemní vůz jako mobilní kancelář

 

.. a mnoho dalšího