V prosinci loňského roku se novým vedoucím divize Audi v Import Volkswagen Group stal Michal Čížek. Čtyřicetiletý manažer působí u importéra koncernových značek už třináct let a prošel zde různými pozicemi, naposledy byl vedoucím divize Seat.


Jak se dlouhodobě vyvíjí segment luxusních vozidel na českém trhu, postihla ho nějak ekonomická krize?

Poptávka po luxusních vozech je obecně podstatně méně elastická než v jiných segmentech, proto se ekonomická krize na vývoji tohoto segmentu téměř neprojevila.

Jak se v tomto segmentu daří Audi? Loni jste opět zvýšili náskok na konkurenční značky, je to invazí nových modelů nebo co v tom hrálo roli?

Značka Audi v loňském roce již po šestnácté za sebou zvítězila v luxusním segmentu. Je to dáno jak velmi vysokou loajalitou zákazníků, která převyšuje 70%, tak uvedením nových modelů, zejména pak nové generace Audi A6 a Audi Q3.

a7 13Máte poměrně hodně modelů blízko sebe, například A6-A7. Považujete to za výhodu, nebo na sobě tyto modely naopak tak trochu kanibalizují?

Konkrétně u modelů A6 a A7 žádnou kanibalizaci navzájem nepozorujeme. A7 je totiž velmi specifický vůz, který se velmi liší nejenom designem, ale i technologiemi,  použitím bezrámových dveří, atd. Každý z těchto modelů má svoji cílovou skupinu zákazníků.

Pozorujete v  Audi v  posledních letech ně  jaký  vývoj  v  poptávc e mana ž  e  r ů

po  luxusních autech? Zajímají se čeští manažeři třeba více o výkon motoru nebo o různé technické asistenty, když se mají vejít do předepsaného finančního limitu?

Zákazník naší značky v České republice je v zásadě člověk, který se velmi zajímá o nové technologie. Proto s příchodem nové generace A6 a A8 a s uvedením A7 SB dostal možnost vůz vybavit systémy, které dříve byly doménou těch nejluxusnějších a nejdražších modelů. Jedná se zejména o aktivní radarový tempomat, který dokáže sám vůz zastavit a rozjet, asistenty nočního vidění, kamerové systémy s úhlem 360 stupňů, apod. Vozy značky Audi se na našem trhu obecně prodávají velmi vybavené.

Jaké byly vaše největší obchody v loňském roce?

Respektujeme přání našich zákazníků a tyto informace nezveřejňujeme. 

Hodně se mluví o hybridech a elektromobilech. Audi má ve své nabídce i hybridy, ale zdá se, že jim nepřikládá velkou váhu. Myslíte si, že v luxusní třídě se na úspory tolik nehledí, nebo spíš vidíte cestu k úsporám jinde?

Hybridní technologie zaujímá čím dal tím větší význam v automobilové produkci, značka Audi sleduje tyto trendy také. V roce 2011 jsme uvedli hybridní Audi Q5, letos se hybridní pohon objeví ve vlajkové lodi Audi A8. V současné době je hybridní technologie spíše ukázkou kompetence značky a nepřináší vzhledem k pořizovacím nákladům dramatické úspory v TCO, nicméně v budoucnosti lze očekávat rapidní zlevnění této technologie a konsekventně i nákladů na pořízení těchto vozů.

a7 14Přišel jste z vedení značky Seat, jak došlo k Vašemu přestupu k Audi v rámci Import Volkswagen Group?

Spíše než o  přestup jde v  mém případě o návrat k Audi. Před svým působením na pozici vedoucího divize Seat jsem totiž řadu let pracoval právě u  značky Audi, naposledy jako vedoucí prodeje. Takže když přišla nabídka vést v Česku nejúspěšnější prémiovou značku, rád jsem ji přijal.

Kde byste rád viděl značku Audi v ČR za pět let?

Rád bych viděl značku Audi jako hlavního hráče v segmentu luxusních vozidel, jak naplňuje svými produkty a svojí kompetencí slogan Náskok díky technice.