Mezi největší fleetové provozovatele patří firmy poskytující operativní leasing. Zajištění odpovídajících asistenčních služeb všem jejich klientům je naprosto nezbytné. Michal Pecina, Customer Service Manager společnosti ČSOB Leasing, radí jak postupovat při výběru dodavatele k pokrytí těchto potřeb.

Jak postupovat při výběru partnera pro asistenční služby, jaká jsou nejdůležitější kritéria?

Při výběru společnosti, která by měla poskytovat asistenční služby pro naše klienty, je několik hlavních kritérií. Mezi ty podstatné určitě patří profesionalita, spolehlivost, rychlost, technická vybavenost a v neposlední řadě také cena poskytovaných služeb.

V čem se jednotlivé společnosti poskytující asistenční služby mohou lišit a na co se zaměřit?

Myslím, že všechna uvedená kritéria jsou vždy nutná pro oboustrannou spokojenost a fungování. Nicméně mezi hlavní požadavky, které klademe na naše dodavatele je např. počet dnů náhradního vozu v rámci daného asistenčního případu a také rozsah a finanční krytí všech zásahu jak v Čechách, tak i v zahraničí.

Jaký je rozdíl v poskytované asistenci od výrobců vozidel?

Většina výrobců a importérů vozidel na našem trhu nabízí svou asistenční službu, většina z nich však kryje pouze tzv. mobilitu, která se vztahuje na poruchu vozidla. Výhodou využití komerčních asistenčních služeb je plný rozsah služeb v případech jako nehoda, vandalismus, chyba řidiče či poškození třetí osobou. V rámci všech zásahů není třeba jakékoli finanční spoluúčasti ze strany klienta.

Jaké společnosti jsou zastoupeny na našem trhu?

V rámci České republiky na našem trhu působí několik renomovaných společností. Mezi ty nejznámější patří společnosti ÚAMK, ACA, Mondial Assistance, ABA či Europe Assistant. Všechny tyto společnosti nabízejí profesionální produkt, který náš klient požaduje.