Jedním ze způsobů, jak si nechat odmazat trestné body za spáchané dopravní přestupky, je absolvovat kurz bezpečné jízdy. Piráti silnic si díky němu můžou za zhruba deseti tisíc „koupit“ odečet šesti bodů během dvou měsíců, efektivitu celého systému ale nikdo nesleduje.

Doba ročních leasingových smluv, které sice automobilkám pomohly k vyšším prodejním číslům, ale způsobily na trhu obrovský tlak na zůstatkové hodnoty, skončila. Problémem se ale ukázaly i dvouleté smlouvy.

Nové nařízení Evropské komise ve věci zvýšení ochrany osobních dat se dotklo řady odvětví. Nutně zasáhlo i fleetmanagement a ztížilo agendu monitorování firemních aut.

Správci vozových parků jsou při sjednávání pojištění pro svůj fleet v dobré pozici. Jsou žádaným klientem, mají dostatečný výběr a mohou si diktovat.

Pokud se nepřizná nebo nebude zjištěn řidič motorového vozidla, který způsobil porušení zákona či vyhlášky, ponese dál zodpovědnost provozovatel. Toto pravidlo, podstatné pro používání firemních vozidel, odmítl dnes (22.5.2018) Ústavní soud změnit.

Elektromobilita je stále žhavější téma, a to i v rámci firemních vozidel. O jejich zařazení do provozu uvažuje stále více společností. Může se už dnes při každodenním dojíždění do zaměstnání elektroauto vyplatit?

Dieselová auta jsou pod velkým tlakem legislativy a trh v západní Evropě očekává pokles jejich zůstatkových hodnot. Je tento trend patrný už i v České republice?

České firmy věří CNG. Udělali jsme průzkum mezi padesátkou z nich a výsledek je evidentní. Kdo vsadil ve svém fleetu na zemní plyn, při obnově vozového parku v tomto trendu bude pokračovat. I když... najdou se i výjimky, které potvrzují pravdilo.

Roční leasingové smlpivy sice automobilkám pomohly k vyšším prodejním číslům, ale způsobily na trhu obrovský tlak na zůstatkové hodnoty. Ty začaly padat a řada modelů se po roce prodávala i za 50 procent původní ceníkové ceny. Jaká je situace dnes?

Zpřísňující se emisní předpisy prodražují výrobu dieselových motorů a klesá i jejich popularita mezi privátními zákazníky. Podle šéfky Citroënu Lindy Jackson mají diesely stále budoucnost, rozhodnou o ní ale hlavně fleetoví zákazníci.