Nejčastější příčinou nehod řidičů motorových vozidel v Česku bylo v roce 2018 nevěnování se řízení vozidla (19,93 % z celkového počtu nehod). V USA umře každý den 9 lidí kvůli nepozornosti řidičů. Co řidiče nejvíc rozptyluje?

Celkem 58 procent manažerů firemních flotil si podle průzkumu zadaném značkou Toyota myslí, že hybridní vozy jsou vhodné pro podnikové vozové parky. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů.

Se znepokojivou zprávou pro ekology přišel britský magazín AutoExpress. Podle průzkumu řidiči firemních plug-in hybridních aut, které byly zakoupeny s ekologickou dotací, svoje auta téměř nikdy nenabíjejí a jezdí pouze na benzín.

Co všechno mohou firemnímu zákazníkovi nabídnout fleetová centra jednotlivých značek? Vznikají primárně za účelem poskytnutí maximální péče a nabídnou vám jak preferované financování, zvýhodněnou cenu, tak třeba i zpracování firemního polepu.

Jedním ze způsobů, jak si nechat odmazat trestné body za spáchané dopravní přestupky, je absolvovat kurz bezpečné jízdy. Piráti silnic si díky němu můžou za zhruba deseti tisíc „koupit“ odečet šesti bodů během dvou měsíců, efektivitu celého systému ale nikdo nesleduje.

Doba ročních leasingových smluv, které sice automobilkám pomohly k vyšším prodejním číslům, ale způsobily na trhu obrovský tlak na zůstatkové hodnoty, skončila. Problémem se ale ukázaly i dvouleté smlouvy.

Nové nařízení Evropské komise ve věci zvýšení ochrany osobních dat se dotklo řady odvětví. Nutně zasáhlo i fleetmanagement a ztížilo agendu monitorování firemních aut.

Správci vozových parků jsou při sjednávání pojištění pro svůj fleet v dobré pozici. Jsou žádaným klientem, mají dostatečný výběr a mohou si diktovat.

Pokud se nepřizná nebo nebude zjištěn řidič motorového vozidla, který způsobil porušení zákona či vyhlášky, ponese dál zodpovědnost provozovatel. Toto pravidlo, podstatné pro používání firemních vozidel, odmítl dnes (22.5.2018) Ústavní soud změnit.

Elektromobilita je stále žhavější téma, a to i v rámci firemních vozidel. O jejich zařazení do provozu uvažuje stále více společností. Může se už dnes při každodenním dojíždění do zaměstnání elektroauto vyplatit?