Pokud se nepřizná nebo nebude zjištěn řidič motorového vozidla, který způsobil porušení zákona či vyhlášky, ponese dál zodpovědnost provozovatel. Toto pravidlo, podstatné pro používání firemních vozidel, odmítl dnes (22.5.2018) Ústavní soud změnit.

Elektromobilita je stále žhavější téma, a to i v rámci firemních vozidel. O jejich zařazení do provozu uvažuje stále více společností. Může se už dnes při každodenním dojíždění do zaměstnání elektroauto vyplatit?

Dieselová auta jsou pod velkým tlakem legislativy a trh v západní Evropě očekává pokles jejich zůstatkových hodnot. Je tento trend patrný už i v České republice?

České firmy věří CNG. Udělali jsme průzkum mezi padesátkou z nich a výsledek je evidentní. Kdo vsadil ve svém fleetu na zemní plyn, při obnově vozového parku v tomto trendu bude pokračovat. I když... najdou se i výjimky, které potvrzují pravdilo.

Roční leasingové smlpivy sice automobilkám pomohly k vyšším prodejním číslům, ale způsobily na trhu obrovský tlak na zůstatkové hodnoty. Ty začaly padat a řada modelů se po roce prodávala i za 50 procent původní ceníkové ceny. Jaká je situace dnes?

Zpřísňující se emisní předpisy prodražují výrobu dieselových motorů a klesá i jejich popularita mezi privátními zákazníky. Podle šéfky Citroënu Lindy Jackson mají diesely stále budoucnost, rozhodnou o ní ale hlavně fleetoví zákazníci.

Podle nejnovějšího průzkumu automobilky Peugeot se řidiči nedívají při jízdě na silnici zhruba sedm procent času. Během hodinové jízdy průměrnou rychlostí 30 km/h tak nesledují cestu na délce více než tří kilometrů, což představuje třeba 32 fotbalových hřišť.

Podle výsledků průzkumu britské RAC Business zabývající se fleetovými službami 62 % oslovených firem o velikosti do 500 zaměstnanců zvažuje, že ze svého vozového parku stáhne automobily poháněné naftou.

Firma Toyota spočítala, že firma, která si do svého vozového parku nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem, ušetří za tři roky ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů až 100 tisíc korun.

Zajímavé výsledky týkající se uvažování řidičů služebních aut přinesla studie britské firmy Sewells Research & Insight. Ukazuje se, že o novém autě je velká část z nich rozhodnuta ještě dřív, než si ho osobně otestují. Vybírat si ho totiž začínají už při převzetí klíčků od toho aktuálního.