Trh s novými osobními automobily v České republice se v říjnu opět vrátil do černých čísel. Prodeje rostly o 7,4 procenta na 15 963 aut. V celoročním srovnání to znamená nárůst o 3,3 procenta na zhruba 147 tisíc aut. Téměř 60 procent aut koupily firmy.
Podle odborníků na automobilový trh stojí za nárůstem především masivní marketingové akce a výrazné slevy nových automobilů.
NA prvním místě v prodejích je již tradičně mladoboleslavská automobilka Škoda Auto s 45 552 prodanými auty, která disponuje téměř třetinovým podílem. Na druhé příčce se drží Hyundai s výrazným nárůstem o zhruba jednu třetinu na 12 853 vozů a třetí příčku drží Volkswagen s nepatrným odstupem a 12 579 prodanými auty. Další příčky patří Fordu, Renaultu, KIA a Peugeotu.
Z celkového počtu prodaných aut bylo 56 procent s benzínovým pohonem a 41 procent s dieselem. Zbytek patří alternativním pohonům, jejichž podíl stále nepatrně roste.
Prodej nových užitkových aut klesl zhruba o desetinu. V tomto segmentu dominuje |Volkswagen, Ford a Fiat.