pozadavky na policejni vozy

Model:

provedení : sedan (liftback) – 10 ks
kombi – 10 ks
počet dveří: min. 4
počet míst k sezení: 5

Motor:

typ motoru: zážehový
palivo: bezolovnatý benzín, oktanové číslo minimálně 95
maximální rychlost [km/h]: min. 250
výkon [kW]: minimálně 190
zrychlení z 0 na 100 km/hod [s]: maximálně 7
spotřeba: v souladu s přílohou č. 2 k vyhlášce č. 162/2011 Sb.
plnění standardů emisních limitů: minimálně Euro 5
objem palivové nádrže [v litrech]: minimálně 60

Hmotnost:

pohotovostní hmotnost [kg]: maximálně 1800

Převodovka:

typ převodovky: minimálně 6-stupňová automatická

Pohon:

pohon náprav: 4×4

Karosérie:

barva: metalická, minimálně 4 barvy dle nabídky, ne bílá, stříbrná, žlutá

Sedadla:

čalounění: standardní dle nabídky

Bezpečnost:

počet airbagů: minimálně 6 (přední, hlavové, boční)
ostatní: bezpečnostní pásy pro všechna sedadla
možnost vypnutí předního airbagu spolujezdce osádkou vozidla
ABS, ESP, EBV nebo obdobné technické systémy
posilovač řízení
kotoučové brzdy na všech kolech
nastavitelná charakteristika podvozku v závislosti na kvalitě vozovky

Výbava:

Základní výbava obsahuje minimálně tyto prvky: centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický imobilizér
klimatizace
vyhřívaná, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka
přední mlhové světlomety
otáčkoměr
uzavíratelná schránka integrovaná v přístrojové desce před spolujezdcem
tónovaná skla – od zadních sedadel s maximálně přípustným zatmavením
vyhřívané přední a zadní okno
elektrické stahování bočních oken
stěrač zadního okna s cyklovačem a ostřikovačem, u sedanu (liftbacku) jen pokud je v nabídce výbavy vozidla
autorádio s anténou a 2 reproduktory v palubní desce s GPS a TMC RDS pro příjem dopravních informací
povinná výbava (viz Vyhláška č. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů, o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, § 32, odst. 1, 6 a 7), ve znění pozdějších úprav
sada letních a zimních pneumatik s ráfky z lehkých slitin
Policejní výbava obsahuje tyto prvky: 3x zásuvka (12 V) integrovaná v prostoru řidiče nebo spolujezdce
měnič el. napětí 12/220V, 900 W trvalý odběr, 1 200 W krátkodobý odběr
možnost ovládání elektrovýbavy (měřič rychlosti) z místa spolujezdce
možnost ovládání elektrovýbavy (VRZ, MATRA, displejů STOP/POLICIE) z místa řidiče i spolujezdce
bodová směrová lampička u řidiče i spolujezdce
druhá baterie s dělícím relé, bezúdržbová (min. 60 Ah)
zesílený alternátor (minimálně 110 A)
hledací přenosný světlomet s magnetickou přísavkou, s délkou přípojného kabelu minimálně 6 m, o světelném výkonu
přenosná svítilna uchycená do držáku umožňujícího dobíjení z palubní el. soustavy vozidla /umístěná do přední části vozidla/
držáky na služební čepice se štítkem pro řídiče a spolujezdce
držáky na tonfy Bonowi ES6 pro řidiče a spolujezdce /nejlépe na dveřích/
zásuvkové odkládací schránky pod sedadly řidiče a spolujezdce
měřič rychlosti vozidel s kontinuálním digitálním záznamem průběhu jízdy a měření – popsáno v příloze č.1
zařízení umožňující automatické čtení registračních značek – popsáno v příloze č.1
gumové koberečky vpředu / vzadu, gumová vana v zavazadlovém prostoru tažné lano
ruční hasící přístroj práškový (2kg, ČSN EN ISO 9001,ČSN EN3), umístěný do držáku na lehce přístupném místě
1x skryté výstražné zvukové zařízení s mikrofonní funkcí, s magnetickým LED majákem
2x modrá výstražná dvouzáblesková světla s technologií LED diod umístěná v čelní masce vozidla (8 LED diod)
2x modrá výstražná dvouzáblesková světla s technologií LED diod umístěná uvnitř vozidla v horní části zadního skla (8 LED)
1x modré výstražné dvouzábleskové světlo s technologií LED diod umístěná uvnitř vozidla v spodní části předního skla
1x dvouřadový vícenápisový programovatelný diodový červený displej umístěný za zadním sklem uvnitř vozidla umožňující
běžící nápis s minimálně 10 předem definovanými texty – text nebo znaky zobrazené na displeji 1x dvouřadový červeně blikající diodový „zrcadlový“ světelný nápis se dvěma kombinacemi slov jSsoTuO vPy/kPrOesLlIoCvIáEn yu mdvísětměnaý na sluneční cloně spolujezdce – text nebo znaky zobrazené na displeji jsou vykreslovány dvěma řadami vedle sebe sousedících bodů
instalace kabeláže, GPS přijímače – popsáno v příloze č.1
montážní sada s příslušenstvím (zdroj TBU, magnet na uchycení mikrofonu) pro vozidlovou radiostanici MATRA s uchycením do rámečku DIN – obj. č. PMC 100000126 nebo s uchycením v prostoru palubní desky obj. č. PMC 00000125 (včetně montáže) – popsáno v pří měnič el. napětí 12/220V, 900 W trvalý odběr, 1 200 W krátkodobý odběr schválení vozidla pro provoz na pozemních komunikacích dle Zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, zejména s ohledem na dvě modrá výstražná dvouzáblesková světla s technologií LED diod umístěná uvnitř vozidla v horní části.

Další výbava

1. Montážní sada mobilního terminálu pro radiostanici MATRA: 
1.1. u vozidla umístění držáku ovládacího panelu v místě palubní desky, kde bude mít řidič i spolujezdec na předním sedadle možnost ovládat radioterminál a vidět jeho displej. Umístění GPS přijímače musí být na místě s vynikajícím příjmem signálu a připraveno k připojení do radiobloku BER, 
1.2. umístění celé kabeláže a radiobloku musí být v provedení zabraňujícím mechanickému poškození, 
1.3. složení předmontáže:
1.3.1. kompletní montážní sada pro vozidlový radioterminál Matra, dodá (možnost varianty podle typu montáže DIN – obj. č. PMC100000126, případně prostor palubní desky, obj. č. PMC100000125), 
1.3.2. zálohovací napájecí zařízení TBÚ (pouze v případě, že ve vozidle nebude záložní autobaterie), 
1.3.3. magnet na uchycení mikrofonu, 
1.3.4. z důvodů dodávek od dodavatele montážních sad s několika druhy antény, je požadováno vozidlo dodat s typem antény VA 68 – 3,5m kabel, BNC 5/8λ (případně antény se stejnými parametry), 
1.4. ke každému vozidlu zajistí dodavatel vyvedení datového kabelu vozidlové radiostanice, včetně převodníku RS232-USB pro připojení počítače pro lustrace on-line v policejních databázích včetně SIS (doporučený převodník ASIX UCAB232). 
2. Měřič rychlosti vozidel: 
2.1. musí umožnit měření rychlosti ve dne i v noci, dále pak musí splňovat tyto parametry: 
2.2. napájení PC vybavit optickou (eventuelně i zvukovou) signalizací poklesu kapacity zdroje pod 10%, 
2.3. zvukový výstup ze systému v prostoru kabiny s regulací hlasitosti 
2.4. vybavit PC WiFi pro připojení periférií 
2.5. napájení PC s minimální dobou provozu 8 hodin, řešit ze samostatné soustavy dobíjené z palubní sítě při běžícím motoru, se zásuvkou pro připojení na externí dobíjení a s automatickým vypnutím zařízení při poklesu kapacity záložního zdroje na úroveň 5% kapacity, 
2.6. zajistit inteligentní vypínání systému a celého zařízení (znemožnit nekorektní ukončení provozu PC, aby nedocházelo k narušení OS a SW při nekorektním ukončení systému uživatelem), 
2.7. kamera na držáku – musí být možno umístit tak, aby snímala situaci při měření ze stojícího i z jedoucího vozidla a rovněž při měření před vozidlem, 
2.8. měření rychlosti z místa i za jízdy, formou: a) okamžitého změření, b) úsekového a c) srovnávacího měření před vozidlem. V případě úsekového měření s co nejmenší minimální jmenovitou délkou měření potřebnou pro měření celého požadovaného rozsahu měřených rychlostí, 
2.9. pořizování digitálního kontinuálního barevného obrazového záznamu průběhu měření (videozáznam v běžně používaném formátu s možností pořízení jednotlivého snímku, nebo souborů video sekvencí či snímků), nebo jiných přestupků před vozidlem o celkové délce min. 30 hod., při min. 10 sn./s (video sekvence), min. 2 sn/s (snímání přestupků) a rozlišení nahrávání min. 696 x 520 pixelů, s údaji o měření /naměřená rychlost, den, měsíc, rok, minuta, hodina, číslo snímku či záznamu, rozlišení typu měřeného vozidla (osobní, nákladní, změřená délka vozidla), směr jízdy měřeného vozidla, nastavení limitů měření (při měření za jízdy měřícího vozidla možnost rychlé změny), GPS souřadnice měření, výrobní číslo měřícího zařízení, vlastní rychlost měřícího vozidla, dosah měřiče, ohnisková vzdálenost objektivu, v případě úsekového měřiče a srovnávacího měření se nepožaduje údaj o směru jízdy měřeného vozidla, rozlišení typu měřeného vozidla (osobní, nákladní,, změřená délka vozidla), a dosahu měřiče. U úsekového měřiče se navíc požaduje údaj o vypočtené průměrné rychlosti a u srovnávacího měření soubor min. 3 snímků každého měření, 
2.10. u všech měřících metod musí být aktivní propojení s automatickým čtením registračních značek s umožněním jejich porovnání s databázemi policie pro pátrání po vozidlech, pro identifikaci odcizených a zájmových vozidel a zkrácené evidence vozidel pro ověření barvy, typu vozidla a prověření platnosti technické prohlídky (TP) a osvědčení o registraci vozidla (OTP). Zjištěné informace se musí zobrazovat ve snímku či video sekvenci se zvýrazněním případné pozitivní lustrace v pátracích evidencích nebo neplatné TP a neplatné OTP s databází např. červeně, 
2.11. SW musí přebírat z centra databáze vozidel v pátrání a aktualizace k této databázi, zkrácenou evidenci motorových vozidel. Popis vět databází viz příloha 2, přenos mezi stacionárním PC a vozidlem řešit pomocí USB paměťových medií i kabelovým připojením k datové síti, eventuelně i přes WiFi, 
2.12. SW musí předávat nasnímaná data ve formátu pro centrální databáze C-LOOK popis položek viz Formáty dat pro systém automatické kontroly vozidel (AKV), 
2.13. SW pro AKV musí umožnit trvalé nastavení kódu útvaru a jeho změnu, který bude přidáván ke všem odesílaným záznamům, 
2.14. SW musí k záznamu o každé nasnímané RZ uložit výřez s RZ z celkového obrázku 
2.15. SW musí do nasnímaných záznamů doplňovat aktuální údaj o poloze načtení RZ z GPS,
2.16. SW musí kontrolovat návaznost aktualizačních dávek z databáze „vozidla v pátrání“ a řešit eventuelní výpadky v datových tocích automaticky, 
2.17. SW musí signalizovat u digitalizovaných RZ jeli pozitivně lustrována v databázi pátrání, 
2.18. SW musí foneticky signalizovat u digitalizovaných RZ barvu a typ vozidla k této RZ registrované v evidenci motorových vozidel (informaci obsahuje zkrácená evidence motorových vozidel), 
2.19. SW musí umožnit vytvoření a správu ve vozidle, databáze „sledované“, pro potřebu lokálního zadání zájmových RZ vozidel, pro lokální potřebu kontroly vozidel a SW upozorní obsluhu odlišným signálem na pozitivní lustraci v této databázi od signálu „vozidlo v pátrání“. Struktura databáze je dle návrhu dodavatele systému s tím, že základ věty musí být RZ, datum zapsání záznamu a poznámka (ta se při pozitivní lustraci musí zobrazit), 
2.20. SW při pozitivní lustraci RZ v pátracích databázích (databáze pátrání po vozidlech a databáze sledované) uloží k záznamu mimo jiné i celkový obrázek z kamery 
2.21. pro kontroly platnost TP a platnost OTP musí umožnit jednotlivě trvalé nastavení a změnu „toleranční doby“ pro vyhlášení signálu neplatnost TP nebo OTP, ve dnech. Nastavení „toleranční doby“ musí systém uchovat vždy až do další změny nastavení provedené oprávněnou osobou. SW potom upozorňuje jen na vozidla, jejichž neplatnost TP nebo OTP překročila dobu = (datum platnosti TP nebo OTP)+(toleranční doba), 
2.22. barevná kamera se zoomem min. 75mm, 
2.23. zobrazování záznamu i s výše požadovanými údaji na zobrazovači měřiče min. 7“, 
2.24. umožnění přímého i zpětného prohlížení pořízeného obrazového záznamu na zobrazovači měřiče, 
2.25. bezdrátový přenos dat do zobrazovače měřiče, 
2.26. ukládání záznamu na paměťové medium s možností přenosu dat do externího PC prostřednictvím USB přenosného paměťového media i kabelového síťového připojení, eventuelně i přes WiFi /doba přenosu 30 hodinového záznamu max. 2 hod/, 
2.27. rozsah měření rychlostí minimálně od 20 do minimálně 250 km/hod s maximální povolenou chybou ±3 km/h při rychlosti do 100 km/hod a ± 3% při rychlosti nad 100 km/h, 
2.28. měřící zařízení musí být vybaveno provozním deníkem pro dodatečnou identifikaci stavů zařízení, modulem statistiky, zařízením pro přenos snímků v digitální podobě prostřednictvím USB za zachování již přenesených snímků v měřiči pro případné dohledání 
2.29. měřící zařízení nesmí umožnit neautorizované osobě jakou koly manipulaci spojenou s nastavením, pořizováním, nebo ukládáním záznamů. Identifikace autorizované osoby musí být jednoznačná a musí být součástí pořízeného záznamu, 
2.30. rozsah provozních teplot okolí min -10°C/ +50°C, 
2.31. zařízení musí být vybaveno funkcí znemožňující měření, pokud jsou překročeny požadované podmínky měření (teplota, napájení a pod.) 
2.32. počítačový program pro následné zpracování a archivaci pořízené dokumentace v běžném PC s operačním systémem MS Windows XP a vyšší verze s možností pořízení a úprav snímků z videozáznamu (kontrast, jas, ostrost) při zamezení jiných úprav (změna údajů o měření a změna RZ) a umožňujícím výtisk takto získaných a upravených záznamů, pořízená dokumentace musí být kompatibilní se SW využívaným policií ke zpracování a archivaci („ARCHIV“) 
2.33. veškeré funkce a komunikace nabízeného měřiče a dodaného SW v češtině. 
3. Zařízení umožňující automatické čtení registračních značek ze vzdálenosti provádění měření rychlosti to je cca v rozsahu 10 až 60 m, propojené s měřičem rychlosti a funkcemi uvedenými v odstavci 2, veškeré funkce, komunikace a dodaného SW v češtině

 

zdroj: http://www.policie.cz/clanek/automobil-osobni-silnicni-policejni-special.aspx