TEST: Ford Transit – Klasika ve čtyřkolce

transit_awd_7

transit_awd_7Označení Transit zevšeobecnělo v automobilové branži a mezi podnikateli natolik, že ho možná leckdo považuje za synonymum pro dodávku. My jsme vyzkoušeli variantu s pohonem 4×4, která obohacuje už tak obsáhlé portfolio tohoto modelu.

Po loňském jubileu Fordu Transit uplyne letos v červnu již 46 let od doby, kdy na silnice vtrhl první model s označením Transit. Dnes již téměř legendární dodávka si začala od počátku budovat pověst nenáročného, praktického a všestranného pomocníka pro firemní zákazníky, který nabízí ideální kombinaci moderních technologií, robustnosti, bezpečnosti a uživatelského komfortu blízkého osobním vozům.

 

Račte vybírat

transit_awd_8Velkou výhodou Transitu již šesté generace je široký výběr jeho variant. Pro potřeby osobní přepravy je zde verze Kombi či luxusní Tourneo, pro převoz výhradně nákladu verze Van a pokud potřebujete občas převézt vícero pasažérů i nějaký ten náklad, je připravena verze Kombi Van. Jen několik málo výrobců lehkých užitkových vozidel navíc uvedlo i na český trh verzi s pohonem všech kol, tedy s konfigurací náprav 4×4. Spokojen bude jak ten, kdo žádá pohon všech kol, tak ale i ten, kdo požaduje buď pohon pouze přední či pouze zadní nápravy. Pokud vezmeme v potaz i fakt, že lze výběr hnané nápravy kombinovat s možností tří délek rozvorů a tří délek výšky, dostáváme se k nepřebernému množství kombinací, které by měly vyhovět veškerým možným požadavkům zákazníka.

K redakčnímu testu tedy tentokrát dorazil model Ford Transit Kombi Van MWB 350 Trend 2.4 TDCI AWD, čímž je řečeno v podstatě všechno. Jde o model s pěti sedadly a pohonem čtyř kol v provedení se středním rozvorem a stření výškou, který kupředu žene jediný motor, který lze kombinovat právě s pohonem 4×4. Jde o dobře známý agregát s výkonem 103 kW a točivým momentem 375 Nm, který spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Daná motorizace podle vlastní zkušenosti s přehledem vyhoví i plně naloženému vozidlu, v opačném případě potěší velmi příznivou spotřebou, která je schopná atakovat při klidné jízdě i hranici 9 l/100 km. V průměru jezdila testovaná specifikace vozu za 10 l/100 km a ve městě si automobil řekl ještě o litr více.

 

Sníh vás nezastaví

 

transit_awd_10Transit s pohonem všech kol si nedělá přehnané ambice na jízdu v terénu a je typickým zástupcem silničních čtyřkolek. Bude sloužit s největší pravděpodobností jako dopravní prostředek v horských střediscích či poslouží při přepravě nákladu nebo dělníků na odlehlých staveništích, kam je třeba dojíždět po nezpevněných cestách. Pohon používá systém klasické viskózní spojky, tak-že při běžném provozu přenáší veškerý točivý moment na zadní kola a pouze v případě ztráty adheze připojuje řídicí jednotka pohon předních kol.

06transit_25Interiér vozidla a komfort na palubě nabízí standard hodný běžných osobních aut. Zejména poté cestujícím na předních sedadlech, kteří mají k dispozici nejen maximální dávku prostornosti a odkládacích prostor. Z pozice řidiče mi scházel jen výškově stavitelný volant pro lepší a snadnější nastavení správné pozice za volantem. Testovaný vůz nabízel ještě druhou řadu nedělených sedadel, kde jsou k dispozici i úchyty Isofix. Za touto řadou se již nacházel objemný nákladový prostor, jenž poskytuje ve zvolené pětimístné konfiguraci při rozvoru 3300 mm prostor 7,34 m3. Nosnost této konfigurace se v závislosti na další výbavě a specifikaci pohybuje od 1211 do 1456 kg.

Cena Fordu Transit AWD startuje u verze MWB 350 Trend na 893 900 Kč bez DPH a v případě prodlouženého rozvoru 3750 mm činí u verze 350 Trend s totožnou motorizací 913 900 Kč. Značkové financování FordCredit nabízí v současné době výhodný produkt Transit Zero leasing či Transit Zero úvěr. Na nový vůz se vztahuje standardní záruční doba, kterou je možné prodloužit za cenu 25 000 Kč na pět let či ujetí 200 000 km. Součástí nabídky je i asistenční služba FordAssistance na jeden rok platná po celé Evropě.

 

Technické údaje: Ford Transit Kombi Van MWB 350 2.4 TDCI AWD

Cena od:  893 900 Kč (bez DPH)

MOTOR

Charakteristika: přeplňovaný řadový čtyřválec

Maximální výkon: 103 kW/3500 ot./min

Maximální točivý moment: 375 Nm/2000 ot./min

DYNAMIKA A SPOTŘEBA

Spotřeba (město/mimo/kombi): 12,8/8,1/9,8 l/100 km

Emise CO2: 260 g/km

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 5230/1974/2302 mm

Rozvor: 3300 mm

Nákladový prostor: 7,34 m3

Celková/užitečná hmotnost: 3500/1211-1456 kg

DALŠÍ MOTORIZACE

2.2 TDCi (63 kW)

2.2 TDCi (85 kW)

2.4 TDCi (85 kW)

3.2 TDCi (147 kW)

 

{gallery}automobil_ve_firme/transit4WD{/gallery}