Nový Peugeot 308 i s mikrohybridem

peugeot 308 3

peugeot 308 3Po nedávno představeném Fordu Focus přichází další novinka mezi referentskými vozy – faceliftovaný Peugeot 308.

Segment nižší střední třídy je poměrně stabilní a pro automobilky zcela zásadní. Zavedeným produktům koncernu VW se rozhodla razantně postavit nejen německá  (Opel Astra, Ford Focus), ale i francouzská konkurence – po Citroenu C4 přichází na trh inovovaný Peugeot 308. Jeho zbraněmi mají být líbivý design, na pohodlí orientovaný podvozek a nové motory včetně mikrohybridní technologie e-Hdi.

Designové změny jsou decentní, především zmizel kritizovaný obří nasávací otvor v  předním nárazníku. Vůz se tak přiblížil většímu a z hlediska designu velmi dobře přijatému modelu 508. Dalším poznávacím znamením jsou přední světlomety s  lištou LED diod. Mírnější změny se dotkly ale i interiéru.

peugeot 308 1I  Peugeot naskočil na  vlnu snižování emisí CO2, takže u  faceliftu 308 výrobce snížil hmotnost vozu průměrně o  25 kg, standardně montuje pneumatiky s  nižší valivým odporem a optimalizoval řadu funkcí motorů. V nabídce jsou 4 benzinové a 4 dieselové s výkony od 92 do  200 koní. Nový je dvoulitrový turbodiesel, který je nyní silnější – se šestistupňovým manuálem má 110, s automatem dokonce 120 kW. Z technického hlediska je ale zajímavější diesel 1.6 e-HDi 82 kW, využívající systém řízení alternátoru pro rekuperaci energie při zpomalení a  hybridní baterii pro uložení a  dodání energie při startování, který slibuje snížit spotřebu ve městě až o 15%. Jeho základem je povedený systém STOP & START. Ten totiž oproti konkurenci funguje i do 20 km/h, takže vypíná motor při vyřazené rychlosti například při dojíždění na semafor nebo z kopce v koloně. Ceny v Česku začínají na částce 328 900 Kč, se zaváděcí slevou na 279 900 Kč s 1.4 VTi, nejlevnější diesel přijde na 329 900 Kč.

{gallery}automobil_ve_firme/peugeot_308{/gallery}