Motor 1.6 EcoBoost od Fordu jde na dračku!
Od uvedení motoru 1.6 EcoBoost na trh koncem roku 2010 běží motorárna Bridgend ve Velké Británii naplno, aby stíhala uspokojovat poptávku zákazníků po nové pohonné jednotce. Ford ji montuje do modelů Focus, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX a Galaxy. 1.6 EcoBoost oslovuje zákazníky svým solidním výkonem, příznivou spotřebou a nízkými emisemi CO2.
Díky tomu Ford slaví již 50 000 vyrobených motorů tohoto typu. „Zájem o motor EcoBoost dosahuje rekordní úrovně a náš závod intenzivně zvyšuje výrobní kapacitu, abychom stačili uspokojovat stále rostoucí poptávku,“ přiznal Kieran Cahill, ředitel motorárny Ford Bridgend.
Motor vyvinutý i vyráběný ve vlastní režii Fordu lze právem označit za “hvězdu“ mezi pohonnými jednotkami modrého oválu. Nabízí totiž zákazníkům kombinaci dynamiky a hospodárnosti v podání tak všestranném, že ho lze úspěšně nasadit do široké škály modelů od Focusu až po Galaxy.
I přes nevelký zdvihový objem poskytuje motor 1.6 EcoBoost slušné výkony. Focus s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h za 7,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 222 km/h, přičemž jeho kombinovaná spotřeba paliva činí pouze 6,0 l/100 km. Svůj podíl na tak příznivém výsledku má i systém Stop-start, který je dodáván sériově do všech vozů Focus, C-MAX a Grand C-MAX s 1.6 motorem EcoBoost.
Dokonce i v rozměrném velkoprostorovém modelu Ford Galaxy dosahuje agregát o výkonu 118 kW kombinované spotřeby pouze 7,2 l/100 km, přestože vůz umí akcelerovat z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než deset sekund.
Předností motoru Ford 1.6 EcoBoost jsou rovněž nízké emise CO2, dosažené za přispění důmyslných technických inovací jako např. systému Stop-start nebo aktivní masky chladiče.
Svou zásluhu na dosažených parametrech má však i moderní řídicí jednotka motoru, která neustále monitoruje systém proměnného časování ventilů Ti-VCT, plnicí tlak turbodmychadla, polohu elektronického pedálu plynu, časování zapalování, vstřikovací tlak a senzory klepání.
Emise CO2 u tohoto motoru činí 139 g/km v případě Focusu a 149 g/km u většího Mondea. V praxi tato čísla znamenají nízké provozní náklady při zachování vynikajících dynamických vlastností.
„Motory Ford EcoBoost ve skutečnosti nabízejí mnoho z předností nejmodernějších vznětových agregátů, zejména impozantní točivý moment v nízkých otáčkách a snížené emise CO2,“ říká Graham Hoare, výkonný ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe. „Současně si však tyto motory zachovávají ochotu k vytáčení, vysoký výkon a výhodu nižších výrobních nákladů, což jsou typické přednosti zážehových jednotek – zákazníci tak vlastně dostávají to nejlepší z obou světů.“