TEST: Mercedes Benz C200 CDI BlueEfficiency

mercedes c200 cdi 2

mercedes c200 cdi 2Otestovali jsme třídu C s jedním z nejslabších motorů a prakticky bez příplatkové výbavy. Jak se tento fakt podepíše na klasickém modelu střední třídy s třícípou hvězdou na přídi?

Nestává se u testovacích aut příliš často, aby k nám dorazila v takto prostém provedení, ale o to větší vypovídací hodnotu může tento test mít. Auto se na vás nesnaží udělat dojem často až nesmyslnou výbavou a všemi možnými vychytávkami na palubě – na nic si nehraje. A konečná cena testovaného kousku je témě shodná se základní cenou dané motorizace, tedy žádný dlouhý seznam příplatkové výbavy zakončený sumou čítající statisíce se také nekoná. Testované céčko bylo navíc doplněno pouze akční sadou AMG Style, která nabídla multifunkční volant, bixenonové rel ektory s aktivním natáčením do zatáčky a sportovní sadu AMG podtrhující atraktivní design tohoto sedanu.

Překvapivě bohatý základ

mercedes c200 cdi 3Dvouzónová klimatizace, sedm airbagů, podvozek Agility control s proměnnou účinností tlumičů, handsfree Bluetooth či elektricky ovládaná okénka jsou poté slušnou nabídkou základní výbavy, čímž Mercedes jasně smazává mýtus o chudé základní výbavě prémiových vozů. A to si můžeme k výše uvedenému ještě přičíst bezplatné provádění všech výrobcem předepsaných servisních úkonů po dobu šesti let nebo ujetí 120 000 km.

A když už tedy auto téměř v základu, proč ho nevyzkoušet s jedním z nejslabších motorů? Verze C 200 CDI BlueEficiency je po modelu C 180 CDI druhou nejslabší, když nabízí výkon 100 kW. Nenechte se ale zmást označením modelu. Pod kapotou se testovanému modelu skrývá řadový čtyřválec o objemu 2143 cm3, který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor má poněkud hrubší chod i zvuk, přesto k němu lze mít jen minimum výhrad. Jeho projev postrádá turboefekt, silně zatahuje od nejnižších otáček a na turbodiesel nabídne až překvapivou gradaci výkonu napříč celým spektrem a relativně široké pásmo využitelných otáček.

mercedes c200 cdi 6Na první pohled možná trochu skromných 136 koní poskytuje vozu slušnou dynamiku, což prozrazuje i údaj o zrychlení na 100 km/h za 9,2 s. Krátká řadicí páka se pohybuje v možná trochu delších, ale jasně vymezených drahách, takže i zde lze použít pouze slova chvály. I přítomnost šestistupňové převodovky se promítne do příznivé spotřeby vozu. Tu lze sice odhadovat už z pohledu do technických tabulek a zdejších hodnot, nicméně ještě pozitivnějším zjištěním je fakt, že se lze těmto nízkým hodnotám relativně snadno přiblížit i v běžném provozu. Jezdit při delších cestách s průměrem kolem pěti a půl litru nedá větší problém, stejně jako se i při svižnějším dálničním tempu či jízdě po městě udržet pod hranicí sedmi litrů na sto km.

Komfort bez kompromisu

mercedes c200 cdi 8Při tom všem se budete maximálně pohodlně cítit i za volantem. Interiér je na první pohled možná až příliš jednoduchý, ale nechybí mu příkladná přehlednost a precizní zpracování, stejně jako přijatelná prostornost. Dostatek místa mají dva pasažéři na zadních sedadlech a potěší i vcelku objemný zavazadlový prostor, nabízející až 475 litrů. Slušný jízdní komfort nebudou tentokrát rušit ani žádné nepříjemné rázy od podvozku, který funguje na jedničku.

Odpružení je sice patřičně tuhé, avšak posádku neobtěžuje žádnými rázy nebo přenosy vibrací do karoserie. Dobré rozložení hmotnosti mezi nápravami poté přispívá k agilitě při změnách směru jízdy a své ovoce nese i tradiční pohon zadní nápravy. Automobil dobře zatáčí, byť mi u řízení chyběla větší strmost a snad i trochu více citu na volantu.

Široký výběr

Provedení C 200 CDI ukázalo, že Mercedes nedělá ani v případě základu žádné kompromisy. A to je u třídy manažerských vozů střední třídy velmi cenný poznatek, který by navíc mohl při zralé úvaze odlákat i řadu zákazníků mainstreamových značek. Vždyť cena této verze začíná na 826 000 Kč a pro zájemce je připraven nejen pohon všech kol, ale především další čtveřice naftových a pětice benzinových motorizací. Pro firmy, které chtějí hýčkat své manažery, je právě tento model nabízející pohodlí, dobré svezení i jistý punc prémiovosti ideální volbou.

Technické údaje  Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEi  ciency

Cena od:  826 800 Kč (s DPH)

MOTOR

Charakteristika: Naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 100 kW/2800 ot./min

Maximální točivý moment: 360 Nm/1600 ot./min

DYNAMIKA A SPOTŘEBA

Maximální rychlost: 218 km/h

Zrychlení: 9,2 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 5,9/4,1/4,8 l/100 km

Emise CO2: 125 g/km

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 4581/1770/1447 mm

Rozvor: 2760 mm

Objem zavazadlového prostoru: 475 l

Pohotovostní hmotnost: 1560 kg

 

Automobilka doporučuje:

Třída C má ve standardní výbavě např. ESP, minimálně 6 airbagů, rádio, klimatizaci,  el. ovládání oken i zrcátek apod. Mercedes-Benz nedělá v oblasti bezpečnosti a komfortu kompromisy a díky tomu mohou řidiči našich vozů cestovat bezpečněji s ohledem na ně samotné, i na ostatní účastníky provozu. Základní cena našich vozů obsahuje i servisní prohlídky na 6 let nebo 120 000 km zdarma. Mercedes však dokáže smluvně garantovat i celkové náklady: například servisní smlouva Excelent pokrývá za 1430,-Kč měsíčně veškeré servisní náklady spojené s provozem vozidla na 3 roky při proběhu 90 000km.

Jiří Šubrt, fleet manager osobní vozidla Mercedes Benz

{gallery}automobil_ve_firme/Mercedes_C{/gallery}