TEST: Peugeot 508 2.2 HDI – Vlajková loď

peugeot 508 1

peugeot 508 1Peugeot 508 nahrazuje ve  výrobním programu automobilky modely 407 a  607 a  míří především do  firemních flotil. My jsme otestovali jeho vrcholné provedení 2.2 HDI GT.

Nedávná novinka mezi manažerskými auty se nebojí útočit na pozice ostřílených hráčů, jakými je například VW Passat či Ford Mondeo. Hovoří o  tom i  prodeje na zdejším trhu, na kterém se během prvních deseti měsíců tohoto roku prodalo hned 428 vozů Peugeot 508, přičemž hned celých 86 % jich lze podle statistiky SDA připsat na vrub firemním prodejům. Pětsetosmička tímto výsledkem navíc obsazuje ve zdejších prodejích už páté místo a těsně se zařazuje za vozy jakými je Opel Insignia, Ford Mondeo, VW Passat a Škoda Superb.

 

Špičkové provedení

peugeot 508 4Zatímco firemní prodeje táhnou zejména turbodieselové dvoulitry ve verzi kombi, my jsme po  nedávném testu prodloužené varianty okusili i  provedení sedan ve  vrcholné specii kaci 2.2 HDI GT. Tato motorizace je dostupná pouze s  automatickou šestistupňovou převodovkou sázející na klasické řešení automatu s hydrodynamickým měničem. Na automat lze skládat i  v  době množících se dvouspojkových automatů pouze slova chvály. Bez váhání zvládá rozjezdy, přískoky po městě i klidné cestování mimo město. Řadí velmi rychle a při tom komfortně, spojení se silným turbodieselem mu zjevně sedlo. Několik slov kritiky bych měl ale právě k  pohonné jednotce, která nechává při volnoběhu do  interiéru pronikat až přespříliš vibrací a  při zatížení do  interiéru prostupuje i trocha toho klapavého charakteristického hluku. Naopak hanit ji nelze za příkladný výkon a především mohutný točivý moment, který vždy dává potřebné zrychlení. Za  tuto vlastnost budete muset občas zaplatit mírně vyšší spotřebou, která se ve městě či při svižnější jízdě pohybuje kolem osmi litrů a  pouze při ustáleném plynulém cestování klesá na  hranici šesti litrů na sto km.

 

Klasika postačí

peugeot 508 8Verze GT poskytuje vedle špičkové výbavy a silného turbodieselu i upravený podvozek, který byl zřejmě za účelem přiblížení se jízdním vlastnostem německé konkurence mírně přitvrzen. Osobně nejsem přesvědčen, jestli je tužší nastavení odpružení a přítomnost složitější lichoběžníkové přední nápravy tím, co klientela této francouzské limuzíny očekává. Po  zkušenosti s  touto verzí ale musím říct, že bych raději volil právě standardní verzi. Podvozek verze GT mě nijak nenadchl, v  zatáčkách na  kvalitním povrchu se možná chová o něco lépe, ale na českých silnicích vás bude spíše trápit omezeným komfortem a o každé nerovnosti informovat nepříjemným rázováním i  ránou, která se od podvozku ozve.

 

Rozporuplné finále

Zbytek automobilu je ale zcela v pořádku. Pasažéry potěší příkladná prostornost a  atraktivní vzhled zvenčí i  uvnitř. Zajímavým rébusem je tlačítko otevírání víka kufru, které je vtipně ukryto v nule označení modelu na zádi vozu. Mínus ode mě naopak pětsetosmička dostává za  pomalý start palubního přístroje, v kterém je integrován i parkovací asistent. Díky tomu musíte na vyparkování z řady aut příliš dlouho čekat nebo spíše odjet bez pomoci. Zájemce o  vrcholnou verzi nepotěší ani cena, která startuje na 909 900 Kč. Naopak velmi příznivá je cena základních verzí a aktuální akční nabídka, která nabízí model 508 Access 1.6 HDI za 479 900 Kč a verzi kombi za 509 900 Kč.

 

Technické údaje: Peugeot 508 2.2 HDI

Cena od: 909 900 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 150 kW/3500 ot./min

Maximální točivý moment: 450 Nm/2000 ot./min

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 234 km/h

Zrychlení: 8,2 s

Spotřeba(město/mimo/kombi):8,0/ 4,4/5,7 l/100 km

Emise CO2: 150 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4792/1853/1456 mm

Rozvor: 2815 mm

Objem zavazadlového prostoru: 503 l

Pohotovostní hmotnost: 1661 kg