honda-civic_8Do nejprodávanější kategorie firemních automobilů – nižší střední třídy – uvádí Honda už 9. generaci modelu Civic. Importér plánuje letos prodat zhruba 650 kusů.

Vývoj nového Civicu trval čtyři roky. Prakticky všechny části vozu jsou nové, nebo byly oproti předchozí generaci vylepšeny. Hlavní pozornost byla při vývoji věnována zvýšení praktičnosti a jízdních vlastností.

Tvůrci auta hledali inspiraci u letadel (aerodynamický design) a překvapivě i u high-tech plavek. Ty totiž nemají viditelné předěly mezi jednotlivými povrchy a Civic má v tomto duchu nárazníky a blatníky integrovány jako nedílnou součást karoserie. Autu zůstaly jeho dynamické tvary stejně jako skleněná střecha, i když už celkově není tak futuristické jako předchozí generace. Vývojáři se zaměřili na praktickou stránku věci, takže například zlepšili výhled vzad, když spoiler rozdělující zadní okno posunuli dozadu a níž. Auto je o 45 mm delší, o 20 mm nižší a o 10 mm širší než předchozí generace.

honda-civic_4I v interiéru bylo ubráno na futurističnosti. Digitální rychloměr je sice stále v samostatné kapličce nahoře na palubní desce, ale pod ním už jsou tři klasické budíky. Především se ale zapracovalo na odhlučnění a zvětšení interiéru. Prostor v oblasti ramen mezi řidičem a spolujezdcem je 1 431 mm, zatímco vzdálenost mezi řidičem a cestujícím na zadním sedadle dosahuje 795 mm. Také zavazadlový prostor nabízí nadprůměrný objem 401 litrů. Snadno přístupná schránka pod podlahou pak tuto hodnotu zvyšuje o dalších 76 litrů.

Nová Honda Civic bude nabízena se třemi motory: benzínovými motory 1.4 i-VTEC a 1.8 i-VTEC a dieselovým motorem 2.2 i-DTEC. Všechny motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, jsou vybaveny systémem ECO Assist a funkcí vypnutí motoru při zastavení vozu. S prvně jmenovaným motorem o výkonu 73 kW v základní výbavě S začínají české ceny na částce 379 900 Kč.

{gallery}automobil_ve_firme/honda_civic{/gallery}