TEST: BMW X3 – Omlazený otec zakladel

bmw x3 4

bmw x3 4Model BMW X3 při svém prvním uvedení v podstatě zavedl nový segment menších luxusních SUV. Od konce loňského roku se prodává jeho druhá generace, která vyrostla ve všech směrech a jako po služebním voze po něm jistě zatouží celá řada manažerů.

X3 se automobilce BMW bez diskuzí povedlo. Ne všem se sice líbilo, bylo poněkud na  štíru s  místem na  zadních sedadlech, ale z komerčního hlediska to byl úspěch. Po celém světě se ho prodalo už přes 600 tisíc kusů. Nová generace X3 tak přichází už ne jako pionýr do neprobádaných končin tržního pralesa, ale rovnou na bitevní pole módních luxusních SUV.

 

Větší ve všech směrech

bmw x3 5Co se týče venkovního vzhledu, nejde o žádnou revoluci. Uvnitř ale dokázalo nové X3 vymazat všechny zásadní nedostatky, které byly vytýkány předchozí verzi. Aby se přiměřeně usadilo mezi modely X1 a  X5, narostlo na délku o 83 mm, takže zejména cestující na  zadních sedadlech dostali konečně dostatek místa pro nohy. Podle interního měření automobilky je nová X3 oproti GLK lepší ve  všech sledovaných parametrech kromě místa nad hlavami, Q5 pak nabízí jen více místa pro kolena pasažérů vzadu. Konkurenci ale X3 dokázala předběhnout nejen třeba ve velikosti zavazadlového prostoru (550 litrů v základu), ale i některými prvky výbavy (například head-up displej u Q5 nebo GLK nedostanete).

Interiér je nejen variabilní, ale i  příkladně luxusní a  promyšleně funkční. Horizontálně rozdělená přístrojová deska mírně natočená směrem k  řidiči opticky zvětšuje dojem prostoru. Uprostřed přístrojové desky může být na přání integrován barevný displej systému iDrive – jeho úhlopříčka 8,8 palce je opět největší mezi konkurenty. Povedené pohodlné sedačky ještě umocní celkově vynikající dojem z vnitřního prostoru.

 

Ne sport, ale komfort

bmw x3 12Na přání můžete mít podvozek s adaptivními tlumiči a  sami si volit mezi režimy Normal, Sport a  Sport+. Tento výčet na první pohled budí dojem, že X3 je sportovní auto, ale tak to není. Výška a hmotnost vozu jen tak schovat nejdou, takže režim Normal berte jako komfortní variantu, při které ale  auto neztrácí nějakým nakláněním jistotu ani v  ostrých zatáčkách. Ostatní dva režimy jen zdůrazňují, že jde o auto spíš na silnice než do terénu a zostří reakce plynu a případně stabilizačního systému.

Vybrat si můžete ze dvou benzinových a dvou dieselových agregátů. Vždy k tomu budete mít pohon všech kol xDrive. Kdo preferuje rozumnou spotřebu, sáhne po čtyřválcovém turbodieselu 20d s výkonem 135 kW. Oproti předchozí generaci je totiž o 14 procent úspornější a jezdit se tak dá v průměru za 5,6 l/100 km.

Pokud toužíte po  luxusním kompaktním SUV a firemní limity vám dovolí překročit hranici 1  022  500 Kč (právě tolik stojí nejlevnější X3 2.0d) nebudete litovat.

 

Technické údaje: BMW X3 xDrive20d

Cena: 1 022 500 Kč (s DPH)

MOTOR: přeplňovaný naftový čtyřválec, 1995 cm3,  135 kW / 4000 ot./min, 380 Nm / 1750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s

Maximální rychlost: 210 km/h

Spotřeba město

mimo/kombi: 6,7/5,0/5,6 l/100 km

Emise CO2: 149 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 550 l

 

{gallery}automobil_ve_firme/BMW_X3{/gallery}