TEST: Honda Accord Tourer – Neprávem opomíjený

honda accord 2

honda accord 2Honda Accord Tourer má všechny předpoklady pro to být úspěšný. proč tomu tedy tak není?

Pokud se začnete rozhlížet po kombi střední třídy, čeká vás poněkud rozsáhlejší rešerše. První kroky asi zamíří na stránky VW či domácí automobilky, ale později budete přicházet na další a další varianty. Jednou z nich je určitě i Honda Accord Tourer, které se u nás ale prodejně příliš nedaří. V loňském roce se na našem trhu prodalo 58 accordů, což znamenalo ve třídě, které v prodejích dominuje octavia a passat, až osmnáctou příčku.

honda accord 1Honda přitom nabízí vcelku solidní balíček, který navíc prošel pro rok 2012 lehkým faceliftem. Ten prozradí pozměněná grafika předních světlometů a retuše na náraznících či mřížce chladiče, ale i drobné úpravy či obligátní přítomnost nových materiálů v interiéru.

I bez toho byste se ale uvnitř vozu cítili maximálně příjemně. Vše je velmi dobře a  přehledně uspořádáno a  navíc na  vás dýchne uvnitř accordu jistý sportovní duch. Ten podporuje zejména krátká řadicí páka a velmi příjemně tvarovaná sedadla, do kterých zapadnete a více se vlastně nehnete. Přestože na předních pozicích máte místa více než dostatek, horší je to s prostorem vzadu a s nastupováním do vozu. To je o chlup náročnější než u konkurence.

honda accord 6Na čem si ale smlsnete, to je ovládání vozu. Řízení je velmi citlivé a naprosto famózní je i řazení. To poskytuje přesný chod v krátkých drahách a ideální odpor na řadicí páce. Stejně tak dobře je nastaven i podvozek, který dokáže absorbovat většinu nerovností silnice a při solidní dávce komfortu nezapomíná ani na jisté jízdní vlastnosti.

Pouze slova chvály mám i pro přítomný turbodiesel 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW. Motor je skvěle odhlučněn, vládne vysokým výkonem a dosahuje též velmi dobré spotřeby. Ta se v průměru pohybuje kolem šesti litrů na sto kilometrů, ale při šetrné jízdě lze dosáhnout i na nižší hodnoty.

Kde Accord Tourer na konkurenci ztrácí, to je objem zavazadlového prostoru. Ten činí 406 litrů a je schopný konkurovat spíše vozům o kategorii níže. Přesto disponuje pravidelným tvarem s dobře využitelným prostorem.

Turbodieselový Accord Tourer startuje na  ceně 664  000 Kč u  šestistupňového manuálu a je tak o vcelku vysokých 50 000 Kč dražší než verze sedan. Cena v případě testované čtvrté výbavové úrovně dosáhla 799 000 Kč, kdy už se lze spolehnout na maximální komfort a přítomnost všeho, co ke svému životu na palubě automobilu potřebujete.

 

Technické údaje:

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Cena od: 664 000 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika:naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 110 kW/4000 ot./min.

Maximální točivý moment: 350 Nm/2000 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 212 km/h

Zrychlení: 9,1 s

Spotřeba

(město/mimo/kombi): 6,9/4,6/5,5 l/100 km

Emise CO2: 143 g/km

Rozměry: Délka/šířka/výška: 4750/1840/1470 mm

Rozvor: 2705 mm

Objem zavazadlového prostoru: 406 l

Pohotovostní hmotnost: 1668 kg

 

{gallery}automobil_ve_firme/honda_accord_tourer{/gallery}