ADAC: Automatické klimatizace šetří palivo

toyota displej pristrojova deska
ADAC: Automatické klimatizace šetří palivo
Německý autoklub ADAC provedl test moderních automatických klimatizací, které porovnal s poloautomatickými a manuálními systémy. Výsledky měření prokázaly, že automatická klimatizace může uspořit desetiny litru paliva na 100 km.
Největší vliv na spotřebu má klimatizace při jízdě po městě. Podle měření ADACu může klimatizace ve městě zvednout spotřebu až o 0,54 litru. Nejmenší dopad má provoz chladícího systému při kontinuální průměrné jízdě 100 km/h. Při stání na místě zvýšila klimatizace spotřebu o 0,4 litru paliva na hodinu.
Pro měření použili technici ADACu oblíbený automobil Škoda Octavia. Po nastoupení do rozpáleného vozu byl nejdříve otevřenými okny vyvětrán horký vzduch a následně nastavena klimatizace na konstantní teplotu.
Test zároveň vyvrátil mýty o barvě vozu. Podle měření byl rozdíl teplot v tmavém a světlém voze pouze jeden až dva stupně.

toyota displej pristrojova deskaNěmecký autoklub ADAC provedl test moderních automatických klimatizací, které porovnal s poloautomatickými a manuálními systémy. Výsledky měření prokázaly, že automatická klimatizace může uspořit i desetiny litru paliva na 100 km.

Největší vliv na spotřebu má klimatizace při jízdě po městě. Podle měření ADACu může klimatizace ve městě zvednout spotřebu až o 0,54 litru. Nejmenší dopad má provoz chladícího systému při kontinuální průměrné jízdě 100 km/h. Při stání na místě zvýšila klimatizace spotřebu o 0,4 litru paliva na hodinu. 

Výsledky také ukázaly, že moderní automatické systémy umí lépe hospodařit s energií než poloautomatické nebo manuální klimatizace, a tudíž šetřit pohonné hmoty.

Pro měření použili technici ADACu oblíbený automobil Škoda Octavia. Po nastoupení do rozpáleného vozu byl nejdříve otevřenými okny vyvětrán horký vzduch a následně nastavena klimatizace na konstantní teplotu. 

Test zároveň vyvrátil mýty o barvě vozu. Podle měření byl rozdíl teplot v tmavém a světlém voze pouze jeden až dva stupně.