Krize zasáhla i Německo

toyota vrobn linka

toyota vrobn linkaAčkoli zprávy z německého trhu nepostrádají optimismus, realita je dočista jiná. Až 30 procent nových automobilů totiž nemá standardního majitele a patří dealerům nebo samotným automobilkám.

Podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů došlo za prvních šest měsíců letošního roku k nárůstu prodejů nových automobilů o 0,7 procenta. To sice není nic závratného, avšak v porovnání s 20procentním poklesem prodejů na italském a 14procentním propadem na francouzském trhu je stále německý výsledek velmi pozitivní.

Přesto je třeba mít na paměti zkreslené statistiky prodejů, a to právě faktem, že automobily jsou ve vlastnictví automobilek a dealerů. Jen v červnu totiž nakoupili dealeři a automobilky bezmála 88 tisíc aut, celkem vlastní automobilky a dealeři zhruba 480 tisíc aut, což je o 11 procent více než loni.

Děje se tak z několika příčin, jednou z nich je i masivní pokles prodejů na jihoevropském trhu a s tím spojené nemalé slevy na nové automobily. V Německu se tak mnoho nových aut prodává jako ojetina s minimálním nájezdem a slevou v řádech desítek procent.

Běžná sleva na nový automobil v Německu se pohybuje kolem 12 procent. Takto vysoké slevy byly naposledy v roce 2010, kdy vrcholila ekonomická krize.

Podobný trend je i v USA, zde se například BMW stalo jedničkou na trhu prémiových aut jen díky tomu, že mezi nově prodaná auta zařadilo i vozy ve vlastnictví dealerů.