TEST: Audi A6 Avant – Otázka ceny

audi a6 avant 2

audi a6 avant 2Psát test Audi A6 Avant je vpravdě těžká záležitost. Na autě v podstatě nemůžete najít chybu, takže doporučení, zda toto auto koupit, nebo ne, se omezuje pouze na konstatování, zda jste ochotni za něj dát milion a víc.

Audi přišlo s novou generací modelu A6 na trh později než konkurenční vozy BMW řady 5 a Mercedes třídy E, ale čekání se rozhodně vyplatilo. Jak už jsem psal při prvních jízdních dojmech – Audi v A6 vyrobilo tak dobré auto, že svým způsobem ztrácí smysl si kupovat model A8. To platí o sedanu, kombík k tomu přináší i další přidanou užitnou hodnotu.

 

Pěkná pro oko

audi a6 avant 4Sedmá generace oblékla z podstatné části hliníkovou karoserii do moderního designového obleku Audi, na kterém na první pohled zaujmou především přední i zadní LED světlomety. Trochu zamračený výraz přední masky dodává vozu agresivitu, nízký a  krátký přední převis zase dynamický vzhled. Verzi kombi se ze sedanu povedlo odvodit velmi zdařile, dokonce bych řekl, že kombi vypadá lépe než sedan. Rozvor byl proti předchozí generaci výrazně prodloužen na 2,91 metru a vnější rozměry jsou nyní 4,93 x 1,87 x 1,46 metru. Základní objem zavazadlového prostoru má hodnotu 565 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel do roviny ho lze zvětšit až na 1680 litrů. To třeba na Mercedes E nestačí, ale na  délku kufru je na  tom Audi lépe. Kromě očekávaného volitelného elektrického otevírání zadních pátých dveří nabídne Audi i systém představený v Passatu, kdy se páté dveře samy otevřou na pokyn daný pohybem nohy pod zadním nárazníkem. S plnýma rukama praktický pomocník.

 

Vybere si každý

audi a6 avant 7Pod kapotu si můžete zvolit jednu z několika malých elektráren, které Audi nabízí buď v benzinovém, nebo dieselovém provedení s výkonem od 132 do 230 kW. Maximální průměrnou spotřebu přitom motory slibují jen 8,2 l/100km, naopak dvoulitrový turbodiesel by měl žádat pouze rovných pět litrů. Nadstandardně široká je i nabídka převodovek. Podle zvoleného motoru nabízí Audi šestistupňovou mechanickou převodovku, sportovní sedmistupňovou S-tronic, plynulou převodovku multitronic nebo komfortní osmistupňový tiptronic. Redakčním testem prošla jedna z patrně nejžádanějších verzí, 3.0 TDI v  silnější verzi 180 kW s pohonem všech kol quattro. V podstatě nový motor, skrytý pod starou známou zkratkou TDI, skrývá řadu inovací, které v součtu znamenají vyšší výkon, nižší hmotnost, menší spotřebu i emise. Na jedné straně to znamená možnost zrychlit z nuly na sto za 6,3 sekundy, na druhé straně slibovanou průměrnou spotřebu 6,0 l/100km.

 

Náskok díky technice

Standardně dodávaný systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje řidiči volit mezi režimy Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency, čemuž počítač přizpůsobuje nastavení reakcí motoru, účinek posilovače řízení, případně nastavení podvozku nebo světel. A že rozdíl mezi režimy opravdu poznáte. Jestli jet úsporně, nebo dynamicky, rozhodně nemusíte řešit pouze tlakem vlastní nohy na pedál plynu. Jen slovo chvály zaslouží adaptivní pneumatický podvozek (+ 54  811Kč)  – dokonalé odpružení za  všech okolností nejde v žádném případě proti dynamické nátuře auta.

audi a6 avant 6Zřejmě všechny technické novinky, které lze v současné době v automobilové branži najít, si můžete přiobjednat i do své A6. Tak třeba: asistent nočního vidění s rozeznáváním chodců pomocí infračervené kamery (+56 196 Kč), automatické parkování do řady stojících vozidel (+32 887 Kč), navigační systém se zadáváním písmen přes touch pad (akční paket za 94 465Kč) atd. Cena ale pak snadno letí vzhůru, třeba až na hranici 2,5 milionu korun jako v případě testovaného exempláře.

Při pohledu do ceníku se nemůžu zbavit dojmu, že byl vytvořen přesně pro firemní manažery s limitem na vůz mezi jedním a 1,5 milionem. Základní cena totiž začíná těsně nad milionovou hranicí a s výjimkou zcela nového 230 kW silného 3.0 TDI BiTurba končí pod 1,5 milionem korun, přičemž většina motorizací se pohybuje v pásmu od 1,1 do 1,2 milionu, aby si zákazníci mohli do limitu ještě pár věcí připlatit.

 

Vše je o penězích

Jak jsem psal na začátku – Audi A6 Avant, zejména s pohonem všech kol, je jako celek dokonalé auto, na kterém těžko najdete chybu a nemá valného smyslu porovnávat, jestli nabízí o pár litrů v zavazadlovém prostoru měně než Mercedes, nebo o pár koní méně než BMW. Jestli ho chcete, je to jen otázka, jestli budete souhlasit s jeho cenou.

 

Technické údaje: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Cena od: 1 404 700 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný šestiválec

Maximální výkon: 180 kW/4000 ot./min.

Maximální točivý moment: 500 Nm/1400-3250 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 243 km/h

Zrychlení: 6,1 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 7,2/5,2/6,0 l/100 km

Emise CO2: 158 g/km

Rozměry: Délka/šířka/výška: 4926/1874/1461mm

Rozvor: 2912mm

Objem zavazadlového prostoru: 565 l

Pohotovostní hmotnost: 1865 kg

Další motorizace:

Benzin: 2.0 TFSI (132 kW)

2.8 FSI (150 kW)

3.0 TFSI (220 kW)

Diesel: 2.0 TDI (130 kW)

3.0 TDI (150 kW)

3.0 TDI BiT (230 kW)

 

{gallery}automobil_ve_firme/Audi_A6_Avant{/gallery}