TEST: Infiniti M35h – Extrémista
Infiniti M je samo o sobě vrcholem luxusní vyšší střední třídy. Aby toho nebylo málo, je na českém trhu k dispozici i jako hybridní verze M35h s výkonem rovných 364 koní.
Pokud na sebe bude chtít váš generální manažer upozornit, může vsadit třeba na značku Ini niti. A pokud na to má, může jít rovnou do třídy M. A pokud se chce skrýt za nálepku ekologie, ale ve skutečnosti si užívat nezkrotného výkonu motoru z Nissanu 370 Z, může sáhnout rovnou po hybridní verzi M35h.
Hybridní sedan od Infiniti sází jako většina dostupných hybridů na spojení spalovacího a elektromotoru, přičemž skladbu těchto pohonů a jejich ovládání si bere čistě pod svůj patronát. Řidič se nemusí během jízdy vůbec o nic starat a nemá ani možnost výlučné volby elektrického pohonu, jako to nabízí někteří z konkurentů. Na palubě Ini niti M ale dává tento způsob evidentně smysl. Řidič nechce být ničím rozptylován a chce se starat pouze o řízení. Užívat si maximálního poskytovaného komfortu a skvělého odhlučnění, anebo třeba velkého výkonu pohonné jednotky, která dokáže v součinnosti s elektromotorem tento téměř dvě tuny vážící sedan vystřelit na stovku během pouhých 5,5 vteřiny.
Funkci jednotlivých pohonů a jejich činnost, stejně jako stav nabití akumulátorů, je přesto možno detailně sledovat na rozměrném multifunkčním displeji a nutno podotknout, že systém využívá služeb elektromotoru opravdu velmi důsledně. A to třeba i v rychlostech kolem 100 km/h. Zkrátka kdykoliv, kdy sundáte nohu z plynového pedálu a necháte automobil jet, spalovací motor se vypíná. Právě toto umožnilo nasčítat na testovaném voze obrovské číslo ujetých km čistě v elektrickém módu. U automobilu, který měl najeto nějakých 24 000 km, činila tato hodnota 5000 km! Tento fakt se též postará o velmi slušnou průměrnou spotřebu hybridu, kterou lze při běžném zacházení udržet i na osmi litrech na sto km. Několik výhrad bych přesto k modelu M35h měl. Zaprvé je to poněkud nepřesvědčivý výkon automatické převodovky, jejíž přeřazování není vždy tak sametové, jak bych v podobném voze čekal, a zadruhé je to nejistota při brždění, do které svého řidiče tento hybrid uzavírá. Na vině je špatné sladění při využívání rekuperace, kdy se řidič při zastavení nevyhne výrazné změně účinku brzd a nutnému cuknutí.
Infiniti M35h je na jedné straně nejdražší verzí této řady, na druhé straně není vzhledem k velmi bohaté výbavě její cena nikterak přehnaná. Ceny hybridu začíná na částce 1 165 016 Kč bez DPH. Benzinový model M37 stojí 1 061 200 Kč, dieselový model M30d pak 1 081 200 Kč.
Technické údaje: Infiniti M35h
Cena od: 1 165 016 Kč (bez DPH)
Motor:
Charakteristika: benzinový šestiválec do V + elektromotor
Maximální výkon spalovacího motoru: 225 kW/6800 ot./min.
Maximální výkon elektromotoru: 50 kW/1770 ot./min.
Celkový výkon soustavy: 268 kW
Dynamika a spotřeba:
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení (0-100 km/h): 5,5 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 9,2/5,7/7,0 l/100 km
Emise CO2: 162 g/km
Rozměry:
Délka/šířka/výška: 4945/1845/1500 mm
Rozvor: 2900 mm
Objem zavazadlového prostoru: 350 l
Pohotovostní hmotnost: 1830 kg
{gallery}automobil_ve_firme/infiniti_m35h{/gallery}