TEST: Volvo V60 T3 – Luxusní základ

volvo v60 3

volvo v60 3Dříve konzervativní automobilka Volvo zavelela k  dynamickému pojetí svých vozů. Jak se tento trend projevil u modelu V60 T3?

Druhé vydání šedesátkové řady je prvním produktem automobilky Volvo, vzniklým čistě pod taktovkou čínských vlastníků. Vedle nebývale atraktivního vzhledu a  obligátního arzenálu bezpečnostní výbavy je jeho velkou devizou pestrá paleta pohonných jednotek. Synonymem výkonu je špičkový benzínový šestiválec T6 s  výkonem přes 300 koní nebo naftový pětiválec D5. Pro masovější potřebu firemních flotil bývají mnohem vděčnější agregáty z  levnější poloviny cenového spektra – zmenšená D5, alias vznětový dvoulitr D3, různé výkonové variace naftové jednašestky a  na  benzínové straně barikády pak přeplňované motory o  objemu 2,0 a  1,6 litru. Právě posledně jmenovaný základ mezi benzíňáky – stopadesátikoňová šestnáctistovka, známá též z pod kapoty Fordů jako EcoBoost, poháněla i testovanou V60.

volvo v60 2Novinka T3 vyniká maximálně klidným, jemným chodem a to v celém otáčkovém rozsahu. Dobře navržené přeplňování se pak stará o  svižnou a  lineární odezvu motoru a zároveň jeho schopnost živě akcelerovat od velmi nízkých otáček až takřka k  červenému poli otáčkoměru. Uhlazenému charakteru motoru výborně vyhovuje neméně důstojný šestistupňpový automat, který je alternativou k manuální převodovce se stejným počtem stupňů. Převodovka řadí plavně, ne už však tolik rychle, přičemž při některých jízdních situacích má tendenci k  poněkud nerozhodnému chování. Ožehavým tématem je přirozeně spotřeba a V60 T3 si navzdory své nemalé pohotovostní hmotnosti nevede vůbec špatně. Dálničních 7,3 l/100 km bylo příjemným závdavkem a  ani dynamická jízda nezvyšovala průměr přes deset litrů. V tomto směru se nicméně zajímavější alternativou jeví vznětový motor D3, který je přeci jen méně citlivý na jízdní styl. Celkový průměr 8,3 litru dosažený při svižném týdenním ježdění je vzhledem k hmotě a výkonu auta stále slušnou hodnotou.

volvo v60 8Také jízdní vlastnosti vykazují solidní nadprůměr, když zdařile kombinují požadavek na  komfort s  dostatečnou jistotou při projíždění zatáček. Interiér v sobě snoubí klasické prvky vyvíjené automobilkou v  průběhu uplynulého desetiletí s několika inovativními novinkami. Z příkladně pohodlných předních sedadel můžete nad očekávání snadno obhlížet své okolí, i vzadu je ale místa dostatek.

Volvo V60 je bezesporu nadstandardním fleetovým autem, které oproti konkurenci nabízí mnohé přidané hodnoty, ať už v případě neoddiskutovatelného charisma, tak bohaté výbavy volitelné až v šesti úrovních s možností kombinovat několik tematických paketů nebo široké nabídky motorů. Cenový rozdíl T3 je oproti výkonově podobné vznětové D3 pouze desetitisícový, takže věčné dilema nafta/benzín bude spíše otázkou osobních sympatií.

 

 

Technické údaje: Volvo V60 T3

 

Cena od: 784 400 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: přeplňovaný benzínový čtyřválec

Maximální výkon: 110 kW/5700 ot./min.

Maximální točivý moment: 240 Nm/1600-4000 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 210 km/h

Zrychlení (0-100 km/h): 9,7 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 8,6/5,6/6,7 l/100 km

Emise CO2: 155 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4630/1865/1485 mm

Rozvor: 2775 mm

Objem zavazadlového prostoru: 430 l

Pohotovostní hmotnost: 1532 kg

{gallery}automobil_ve_firme/Volvo_V60{/gallery}