TEST: Iveco Daily – Všední superhrdina

iveco daily 5

 

iveco daily 5Iveco Daily je synonymem užitkového vozu a dočkalo se už své osmé generace. Změny zasáhly design, motorovou paletu i řidičovo pracoviště a konkurentům značně znepříjemnily život.

Iveco  Daily  má  za  sebou  více  než  tři dekády života, prodává se prakticky po  celém světě a  výrobce hlásí více než dva miliony prodaných vozů. I  to jsou pádné důvody, proč se při výběru dodávky do svého autoparku zastavit u prodejce Iveco.

 

Osmá generace

iveco daily 2Nový  životní  cyklus  modelu  Daily představil upravený design s novou maskou chladiče a  upravenými světlomety. Testovaný exemplář na sebe navíc poutal pozornost díky nepřehlédnutelným polepům partnerského filmu Superman, ale mnohem podstatnějším faktem je, že Iveco Daily bude i nadále nabízet kompletní  řadu  karoserií  od  klasického  furgonu přes podvozek s kabinou až po minibus.

Díky široké škále motorů, rozvorů kol, přepravních objemů, nosností a  stálých převodů lze daily využít v  nejrůznějších podmínkách. Nová generace s  sebou na  trh  přivezla  i  obnovenou motorovou paletu, která nabízí výběr hned z  devíti různých motorizací, které lze kombinovat s  manuální pěti či šestirychlostní převodovkou či s  automatizovanou převodovkou.

 

Dostatek síly

iveco daily 3Základ nabídky pohonných jednotek představuje turbodiesel o  objemu 2,3 l, který je nabízen ve  třech výkonových variantách. Právě tento motor pracoval i v testovaném voze, přičemž jsme mohli otestovat rovnou nejvýkonnější verzi se 150 koňskými silami. Moderní přeplňovaný agregát se vstřikovacím systémem Multijet II splňuje emisní normy Euro 5 a v testované verzi spolupracoval s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor poskytoval i  středně naloženému vozu velmi slušnou dynamiku, avšak ještě důležitějším faktem je, že vozu poskytoval dostatek síly již od  nejnižších otáček.  Do  útrob  kabiny  navíc  nenechával pronikat nepříjemné vibrace a  pochválit lze i samotné řazení, které nepostrádalo rychlost ani přesnost. Průměrná spotřeba se  po  celou  dobu  testu  držela  těsně  pod hranicí deseti litrů na sto kilometrů.

 

Snadné soužití

iveco daily 4Změny nové generace se dotkly i útrob vozu, takže řidič se bude za  volantem zase cítit o  poznání příjemněji. To jsem musel  po  vyšplhání  na  vysoko  uložené sedadlo řidiče konstatovat i já. Přehledná středová konzole nabízí příkladné uspořádání všech ovládacích prvků a  řidič si bez problémů i  díky nastavitelnému volantu rychle naleznete ideální pozici k  řízení. Ta nabízí taktéž skvělý výhled z vozu a zvláštní pochvalu zaslouží i rozměrná zpětná zrcátka, která ukazují vše podstatné z dění okolo vozu. Testovaný vůz byl navíc vybaven i zadním parkovacím asistentem, který přijde u  téměř šest metrů dlouhého vozu jistě vhod. Za  příplatek je navíc možné vůz vybavit i zpětnou kamerou s reflektorem a  monitorem uvnitř kabiny, které vaše manévrování ještě více usnadní. Samotnému manévrování navíc vyjde vstříc i  malý průměr otáčení, který dosahuje 11,5 m.

 

Prostor nade vše

iveco daily 1Model Daily byl vůbec prvním vozem ve své třídě, který přišel s nabídkou objemu nákladu až na 17,2 m3 a celkové hmotnosti vozidla do  7 tun. I  poslední generace kalkuluje s touto nabídkou, takže lze vybírat z  verzí s  celkovou hmotností od 2,8 do právě 7 tun. Objem nákladové-ho prostoru u užitkového furgonu může být od 7 do 17,2 m3. Testovaná verze s prostředním ze tří rozvorů a  střední výškou nabídla objem nákladního prostoru 12 m3 s vnitřní výškou 1900 mm a délkou 3520 mm. Nosnost furgonu v této konstelaci dosahuje 1345 kg a  ocenit lze i  přítomnost zadních křídlových dveří, které se dají otevírat až do úhlu 270°. Samozřejmostí je i  přítomnost 1250 mm širokých bočních posuvných dveří.

 

Cena na míru

Poněkud nepřehlednější situace panuje u Iveca v momentě, kdy se začne zákazník ptát na cenu vozu. Oficiální ceník modelu Daily není k dispozici a nedočkáte se ho ani u  prodejce. Cena je konzultována se zákazníkem a  závisí na  řadě parametrů, motorizaci a typu vozu. Cena testovaného modelu Iveco Daily 35S15V v popsané specifikaci činí 649 000 Kč bez DPH, což je v  porovnání s  konkurencí i  díky řadě příplatků a  bohaté standardní výbavě více než zajímavá nabídka.

 

Technické údaje: Iveco Daily 2.3

Multijet II 35S15V

Cena od: 649 000 Kč (bez DPH)

Motor:

Charakteristika: řadový vznětový čtyřválec

Maximální výkon: 107 kW/3900 ot./min.

Maximální točivý moment: 350 Nm/1500 ot./min.

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 5997/1996/2650 mm

Rozvor: 3300 mm

Pohotovostní

hmotnost: 2155 kg

Nosnost: 1345 kg

Objem nákladového prostoru: 12 m3

Další motorizace:

2.3 Multijet II 106 k

2.3 Multijet II 126 k

3.0 Common Rail 146 k

3.0 Common Rail 170 k

3.0 Common Rail 205 k

3.0 Natural Power 136 k

 

{gallery}automobil_ve_firme/iveco_daily{/gallery}