Výměna nemusí být jediným způsobem, jak opravit čelní sklo

Specialisté z britské společnosti Venson Automotive nabádají fleetové manažery, aby po tom, co zjistí, že některý z firemních vozů má prasklé či jinak poškozené čelní sklo, nekupovali ihned za velké peníze nové.

Průměrná náklady na opravu čelního skla se totiž pohybují zhruba na 15% z ceny nového, což může především velkým vozovým parkům ušetřit velké peníze. Technologie oprav se v poslední době posunula velkým krokem kupředu a opravené sklo je po práci odborníka téměř k nerozeznání od nového.
Stále však většina  správců vozových parků volí pro ně jednodušší, na druhou stranu ale více než pětinásobně dražší možnost, kterou je výměna poškozeného skla za nový kus. Statistiky společnosti Venson ukazují, že možnosti opravy skla využívá zhruba 32% zákazníků.
Carl Stephens, obchodní ředitel Venson Automotive, říká: „Rozhodli jsme se našim zákazníkům ukázat novou cestu, kterou mohou ušetřit další náklady na údržbu a opravy svých vozidel. Každá prasklina na čelním skle nemusí nutně znamenat jeho výměnu. V průběhu roku 2012 jsme pomohli správcům firemních autoparků u více než 11 000 opravených čelních skel ušetřit přes 18 000 liber (v přepočtu přes 552 tis. Kč).
I v České republice je spousta firem, jež se specializují na opravy autoskel. Většinou jsou schopné opravit jakékoliv autosklo (od osobních automobilů až po robustní skla u autobusů), které má v sobě prasklinu do průměru 10 cm. Cena opravy čelního skla se pohybuje v průměru od 700 do 1500 Kč a řidičům, kteří mají čelní sklo pojištěné, tuto opravu většinou pojišťovna nahradí (pokud dodržel správný postup při ohlášení pojistné události a umožnil prvotní prohlídku poškozeného skla osobou, která je k tomu konkrétní pojišťovnou oprávněna).