Flotily přicházejí o peníze, když neznají skutečnou hodnotu svých vozů

2120322_54_sq

Správci firemních vozových parků při prodeji vysloužilých vozů často prodělají desetitisíce korun. Nemají totiž přehled o tom, čím vším je konkrétní firemní vůz vybaven.

Následně potom nemohou správně stanovit zůstatkovou vozidel a mohou při jejich prodeji přijít až o desetitisíce korun. Odborníci proto radí správcům vozových autoparků, aby se lépe zajímali o to, jakými prvky výbavy jsou firemní vozy vybavené a při jejich prodeji co nejpodrobněji popsali stav vozidla.
Být pečlivý se vyplatí také při nákupu nových vozů. V posledních třech letech se počet nových derivátů automobilů nabízených k prodeji zvýšil asi o 15%. To sice není nijak výrazné číslo, ale na druhou stranu výrobci přichází se stále větším počtem různých stupňů výbav a paketů, které výběr konkrétního modelu znesnadňují.

Automobilky tak nabízejí jeden model i v několika desítkách různých provedení a kombinací. Údaje společnosti CAP ukazují, že se počet různých paketů a kombinací výbavy od roku 2010 do současnosti téměř ztrojnásobil a dále roste. Například automobilka Mini nabízí 709 derivátů svých aktuálně vyráběných modelů. Model Adam od německého Opelu je již k dispozici v 72 verzích a podle výrobce je u něj možné až 7290 nejrůznější kombinací.

Důvodem pro tento trend je snaha automobilek přitáhnout co nejvíce zákazníků tím, že jim chtějí nabídnout vůz přesně podle jejich požadavků a přání. Firmy by si ale měly dobře rozmyslet, za jaké prvky výbavy je dobré si připlatit. Například cena originálních navigačních systémů u některých výrobců představuje příplatek i 30 tis. Kč, na trhu jsou ale produkty od jiných renomovaných výrobců, které mohou udělat stejnou službu i za desetinu této sumy.

A jak lze zvýšit šanci na výhodný prodej vysloužilého vozu? Udržujte jej v dobrém technickém stavu. Za zachovalý vůz jsou kupující často ochotni připlatit i desetitisíce korun. Vyplatí se proto nezanedbávat jejich údržbu a hlídat, jakým způsobem s nimi zaměstnanci zacházejí.
V dnešní době je pro kupující důležitá také kompatibilita vozu s chytrými telefony. Ve vozech by také neměla chybět zásuvka USB, naopak rádio s CD přehrávačem dnes žádné peníze navíc při následném prodeji nezajistí.