Stoupá počet nehod způsobených nedobrzděním, hlásí statistiky

Počet lehčích či těžších nehod způsobených nedobrzděním před překážkou se za poslední tři roky zvýšil o 7%. Podle odborníků ze společnosti  Accident Exchange je na vině především nedodržování bezpečné vzdálenosti.

Tyto typy kolizí nyní tvoří více než třetinu všech nehod, průměrné náklady na její odstranění potom dosahují cca 73 tis. Kč. Většinou jde sice pouze o pomačkané plechy a popraskané nárazníky, nicméně moderní automobily jsou často vybavovány asistenčními systémy a parkovacími asistenty, oprava i drobného poškození tak může znamenat desetitisíce.

Nárazníky totiž ukrývají různá čidla, snímače a kamery, jejichž cena je velmi vysoká. Případný těžší náraz potom znamená velké poškození karoserie, nebo i vážné zranění.
Automobilové technologie se stále vyvíjejí a jsou čím dál tím složitější. Tyto systémy mohou sice zvýšit komfort a bezpečnost automobilů, vysoké ceny oprav a krátká životnost zase představuje pro spotřebitele zbytečné výdaje navíc.

Neautorizované servisy si navíc mnohdy s opravou porouchané elektroniky neví rady, a tak zákazníkům nezbývá nic jiného, než navštívit prakticky vždy dražší značkový servis. Stoprocentní záruku, že technici problém odstraní, ale nemají ani zde.
Neodborně opravená auta jsou aktuálním problémem. Množí se případy, kdy si majitelé nechávají svá auta opravovat v servisech, které neznají přesné postupy na opravu zejména těch vozů, které byly při nehodě těžce poškozeny. Pokud s ním po nepovedené opravě přijedou k původnímu prodejci s tím, že chtějí reklamovat nějaký nedostatek v rámci záruky, často se stává, že prodejce dá od takového vozu ruce pryč. V řadě případů by totiž musel provést i odstranění předchozí neodborné a nekvalitní opravy, což pro něj představuje náklady navíc.

Zejména správci početných firemních flotil by si tak měli pečlivě vybírat svého servisního partnera. Levnější, ale nekvalitní oprava totiž může v konečném důsledku vyjít dráž, než kvalitní oprava v autorizovaném servisu. Žádný autorizovaný prodejce nechce provést opravu v rámci reklamace, jestliže odhalí, že byl vůz již dříve neodborně opraven. Takováto oprava totiž komplikuje všechny další servisní zásahy na voze, zejména může snížit jeho bezpečnost.

Aby mohla být u bouraného vozu zachována bezproblémová záruka, je třeba ho svěřit do rukou vyškolených pracovníků, kteří ho opraví podle přesného výrobcem stanoveného servisního schématu a postupu. Kvalitní servisní partnery najdeme jak mezi značkovými, tak neautorizovanými servisy. Pokud servis dobře neznáme, vyplatí se po prvních opravách přizvat nezávislého znalce, který posoudí jak kvalitu opravy, tak i její cenu.