Ženy řidičky mají ve služebních vozech problém s dodržováním rychlosti

Studie společnosti In-Car Cleverness, poskytující telematické služby a produkty, poukázala na zajímavou skutečnost – ženy jezdí mnohdy více agresivně, než jejich mužské protějšky.

Výsledky studie společnosti In-Car Cleverness vycházejí ze sledování více než deseti tisíc pronajímaných firemních vozidel po dobu šesti měsíců. Ženy řidičky překračovaly maximální dovolenou rychlost v průměru o 17,5 % častěji než muži. Přesto ale zaviní mnohem méně dopravních nehod a také nevrací auta tak často poškozená.

Když už nájemce vrátí nazpět leasingové společnosti vůz se škrábanci, promáčklinami nebo jiným poškozením, v 84 % případů tato poškození způsobí muži.

Daleko více alarmujícím faktem ale je, že si firemní řidiči obecně svěřených vozů neváží a nejezdí s nimi tak opatrně, jako se svými vlastními vozy. Tuto skutečnost v průzkumu potvrdily hned dvě pětiny řidičů bez ohledu na pohlaví. Důvodem pro šetrnější zacházení s jejich vlastním vozem je u řidičů snaha ušetřit za náklady na pohonné hmoty a snížit opotřebení auta. Samozřejmě je při řízení soukromého vozu také netlačí pracovní povinnosti.
Mimo jiné více jak polovina firemních řidičů uvedla, že častěji ve svěřených dodávkách jezdí rychle a nebezpečně kvůli vysokému pracovnímu tempu a tlaku zaměstnavatele.

Neefektivní zacházení s firemními automobily má negativní dopad na ziskovost podniku v důsledku vyšších nákladů na pohonné hmoty, vyššího opotřebení vozidel a zvýšení počtu dopravních nehod (potažmo nákladů na náhradní vůz).
Jakým způsobem lze výsledky tohoto průzkumu zvrátit?  Pomoci mohou vhodné technologie pro správu vozového parku. Ty mohou fleetovým manažerům pomoci zvýšit povědomí o zodpovědném řízení zaměstnanců tím, že budou mít zpětnou vazbu v reálném čase.

Firmy by také měly dbát na pravidelná školení zaměstnanců. Průzkum ale zároveň ukázal, že pouze 20% oslovených firemních řidičů poskytuje jejich zaměstnavatel školení, která jim mají pomoci řídit bezpečněji a efektivněji.  Jen 35% respondentů tvrdí, že jejich zaměstnavatel využívá technologie ke sledování chování řidiče a monitorování spotřeby paliva.