Zelené pneumatiky ušetří sedm procent paliva

zimni pneu

Podle průzkumu společnosti Lanxess lze koupí tzv. zelených pneumatik snížit spotřebu paliva v městském provozu až o sedm procent.

Tyto pneumatiky s označením „C“ nebo vyšším pomohou snížit také množství vypouštěných emisí CO2 ve srovnání se standardními pneumatikami. Výsledky zkoušek ukázaly, že u flotily čítající 650 osobních aut nebo dodávek do 3,5 tuny, které jezdí na pneumatikách s energetickou účinností „F“ by se se zelenými pneumatikami ročně ušetřilo přes 1.2 milionu korun za výdaje za pohonné hmoty (počítáno při ročním nájezdu 13 tis. km/vozidlo a ceně nafty 36.6 Kč/litr). Ušetřilo by se také 87 metrických tun CO2 ročně.

Jízdní zkoušky probíhaly od května do listopadu roku 2014 v reálném provozu, pneumatiky byly obuté na šesti shodných dodávkách Ford Transit. Kilometrická výkonnost zelených a standardních pneumatik je podle společnosti Lanxess srovnatelná.

V případě tzv. prémiových pneumatik už ale není doporučení ke koupi tak jednoznačné. Při nákupu pneumatik by správci firemních vozových parků měli vědět, v jakém provozu se budou zaměstnanci pohybovat. Koupě prémiových pneumatik na vůz, který se pohybuje převážně v městském provozu, se ukázala jako neopodstatněná. Do prémiové třídy patří pneumatiky nejvyšší kvality s velmi vysokým výkonem a vyladěnými vlastnostmi.

Na prémiové pneumatiky jsou kladené velmi vysoké spotřebitelské a výrobní nároky. Jsou určeny především na vozy vyšších tříd. Mezi výrobce prémiových pneumatik se řadí Continetal, Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian a Pirelli. Cenový rozdíl oproti klasickým pneumatikám například v rozměru 195/65/R15 je od asi 300 do 1000 korun za jednu pneumatiku. Oproti levnějším plášťům mají nabídnout lepší ovladatelnost vozu, kratší brzdnou dráhu a delší životnost.

Odborníci je doporučují kupovat pro vozy, které jezdí převážně mimo městský provoz a mají velké roční nájezdy. Pro auta, co najezdí ročně pouze několik tisíc kilometrů v převážně městském provozu, postrádají prémiové pneumatiky smysl. Řidič totiž nedokáže využít jejich lepší schopnosti a jejich vyšší pořizovací hodnota tak vejde vniveč.