Talisman vyzve Passat i Mondeo


Zatímco Laguna nebo Latitude nebyly vážnou konkurencí pro Passat nebo Mondeo, nový Renault Talisman už jako silný soupeř vypadá. Přichází například se 608 litry zavazadlového prostoru a systémem natáčení zadních kol.

 

Že Renault chytá druhý dech, o tom není sporu. Nachází se právě uprostřed velké modelové ofenzivy a po modelech Clio, Captur, Kadjar a Espace představuje nový model střední třídy, který nahradí v nabídce Lagunu a Latitude. Po mnoha letech opouští od konceptu liftbacku a vrací se ke klasickému sedanu, který příští rok na jaře doplní i verze kombi.

 

Renault si zakládá na designu, jehož nový směr načalo zmíněné Clio, a Talisman ho posunuje o hodný kus dál. S délkou 4,85 a šířkou 1,87 metru patří mezi největší ve své třídě. Naopak sportovního ducha naznačuje výška jen 1,46 m a při pohledu zboku ideální poměr mezi prosklenou částí a zbytkem jedna ku dvěma. Vzhled doplňují výrazně tvarované podběhy a až 19palcová kola.

 

Superbu nebo Passatu si Talisman troufne konkurovat vnitřním prostorem, kdy zejména prostor před koleny vzadu je s 262 mm jedním z největších v dané kategorii, stejně jako objem zavazadlového prostoru 608 litrů.

 

 

Talisman by neměl za tradičními fleetovými auty střední třídy zaostávat ani v nabídce komfortních systémů. Infotainment má v základní verzi 4,2“ obrazovku, ve střední úrovni pak připojený multimediální tablet R-Link 2 orientovaný na šířku se 7“ obrazovkou. Nejvyšší varianta R-Link 2 dostala 8,7“ obrazovku orientovanou na výšku se špičkovým audiosystémem Bose Surround. V nabídce bude adaptivní tempomat, aktivní nouzové brzdění, systémy pro varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání bezpečného odstupu, detekce dopravních značek s rychlostním omezením, kontrola mrtvého úhlu či parkovací asistent, který bude umět zacouvat i vycouvat nejen z příčného a podélného, ale i ze šikmo orientovaného stání.


 

Nejvíc si ale Renault slibuje od spojení systému 4Control a elektronicky řízených tlumičů. Zadní kola se natáčejí v úhlu až 3,5 stupně, což nejen zlepšuje jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami, ale slibuje i obrysový poloměr otáčení 13 metrů, což je stejně jako malé Clio. Sériově bude spojen jen s nejvyšší výbavou, dokoupit ale půjde i k těm nižším.

 

Otázka je, jak budou potenciální kupci reagovat na nabídku motorů. Talisman pohání pětice agregátů o objemu pouhých 1,6 litru. Benzinové o výkonech 110 a 147 kW jsou spojeny výhradně s dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC. Pouze stejnou kombinaci pak nabídne nejsilnější diesel 118 kW, naopak jen s manuálem jsou spojeny motory 81 a 96 kW. Nejslabší pohonná jednotka ale slibuje průměrnou spotřebu jen 3,6 l/100 km. S čím se bohužel nepočítá vůbec, je pohon všech kol.

 

Ceny zatím nebyly zveřejněny.