elektromobilMasovějšímu rozšíření čistě elektrických vozů brání nejen jejich cena, ale také omezený počet dobíjecích míst, kde se elektromobily mohou nabíjet i několik hodin. Pro delší cesty jsou tak jen stěží použitelné. To by se mělo změnit do roku 2017, kdy má na českých dálnicích přibýt síť rychlodobíjecích stanic.

 

Energetická společnost E.ON má v plánu postavit minimálně 15 výkonných dobíjecích stanic na hlavních českých dálničních tazích, které zvládnou dobít běžný elektromobil během třiceti minut. Stanice budou umístěny na vytížených a dobře přístupných stávajících čerpacích stanicích u dálnic.

„Projekt Fast-E, jak jsme jej nazvali, je financován z fondů Evropské unie a má za cíl vytvořit ze současných ostrovních řešení systematickou, spojenou a rychle dobíjecí infrastrukturu pro dopravní prostředky poháněné elektřinou,“ prohlásil předseda představenstva E.ON Czech Holding Michael Fehn. Investice si vyžádá zhruba 36 milionů korun.

Výstavba prvních rychlodobíjecích stanic začne podle společnosti E.ON „během nejbližších měsíců“. Česká republika se tím propojí s dobíjecí strukturou dalších evropských zemí. Pro tento účel již vzniklo konsorcium, kterého se účastní subjekty ze Slovenska, Německa a Belgie. Až začne síť fungovat, majitelé elektromobilů budou mít jednodušší cestování Evropou.

Čtěte také:

Elektromobilům se v Evropě daří. V Česku již méně.

Nissan Leaf – ujede až 250 kilometrů na jedno nabití

V Česku je 100 čerpacích stanic na zemní plyn CNG