Transporter „Felix“ zvládnul rallye Dakar

vw_transporter_dakar

vw_transporter_dakarRalye Dakar je těžkou zkouškou nejen pro závodní speciály, ale i doprovodné vozy, které zůstávají v pozadí. Přitom musí zvládnout stejně náročnou trasu. Podařilo se to i sériovému vozu Volkswagen Transporter s přezdívkou Felix, který ujel 6726 náročných kilometrů bez jediného problému.

Vytrvalostní rallye Dakar by se neobešla bez doprovodných vozů. O nich média většinou neinformují, ale právě tato vozidla mají velkou zásluhu na tom, že sledované závodní posádky dojedou do cíle. Nejlepšího českého motorkáře letošního Dakaru Davida Pabišku, který dojel na třicátém místě, spolu se zbytkem pardubického týmu Barth Racing, jistil sériový vůz Volkswagen Transporter aktuální šesté generace s přezdívkou Felix.

Nešlo o upravený speciál, byl to sériový vůz v provedení s delším rozvorem náprav, poháněný nejsilnějším nabízeným turbodieselem o výkonu 150 kW, vybavený pohonem všech kol 4Motion, mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu a podvozkem pro špatné cesty. Největším rozdílem bylo šestimístné uspořádání Felixe, který byl původně devítimístný. Tým potřeboval více prostoru pro náklad.

Felix zajišťoval komunikační servis a různé potřeby jedenáctičlenného týmu. Obstál v drsných podmínkách jihoamerických pouští, plání a hor. Zvládl i nadmořskou výšku 4347 metrů nad mořem a po 6726 kilometrech bez jediné poruchy dojel do cíle rallye v argentinském Rosariu. Transporter poskytlo týmu Barth Racing tuzemské zastoupení Volkswagen Užitkové vozy.

Čtěte také:

Volkswagen se připravuje na dobu elektrickou

Porsche ČR překonalo všechny své rekordy

Vloni se prodalo nejvíce aut v historii Česka

{gallery}stories/automobil_ve_firme/vw_dakar{/gallery}