Kombi Mégane může zatáčet i zadními koly

renault_megane_grandtour

renault_megane_grandtourFrancouzská značka Renault představila praktičtější verzi svého modelu nižší střední třídy Mégane, která má jeden z největších zavazadlových prostorů ve své třídě. V nabídce bude i sportovnější verze GT, jenž dostane v této automobilové kategorii unikátní zatáčecí zadní nápravu.

Kombi se tradičně jmenuje Grandtour a hatchback přerůstá o 267 milimetrů, o 43 mm se prodloužil také rozvor náprav. Díky tomu by měl být nový kombík prostornější než hatchback. Ve srovnání s předchozí generací kombi je nástupce delší o 67 mm, o 20 mm nižší a jeho rozchody kol jsou o 47, respektive 39 mm širší, takže tato novinka vypadá díky širší základně dynamičtěji. Jde o nejširší a současně nejnižší kombi nižší střední třídy.

renault_megane_grandtourStále je to praktické auto, objem zavazadlového prostoru se zvětšil na 580 litrů a jeho podlahu lze umístit do dvou výšek. Pokud je v nižší poloze, po sklopení zadních sedaček vznikne nákladový prostor o kapacitě 1695 litrů, ve vyšší poloze naváže na sklopená zadní sedadla a zbude 1500 litrů. Pokud je směrem vpřed sklopené také opěradlo spolujezdce, půjde v méganu grandtour převézt předměty dlouhé až 2,77 metru.

Nabídka motorů a převodovek se neliší od hatchbacku. Vybírat půjde ze čtyř benzínových a čtyř naftových čtyřválců; benzínové mají objemy 1,2 až 1,6 litru a výkony 74 až 151 kW, turbodiesely 1,5 nebo 1,6 litru produkují 66 až 118 kW. K silnějšímu benzínovému motoru a turbodieselu o výkonu 81 kW bude nabízena sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka EDC. Spotřeby novinky značka zatím neudala. Příliš se však nebudou lišit od hatchbacku, jehož benzínové motory mají udávanou kombinovanou spotřebu 5,4 až 6,4 litru na 100 kilometrů, ve firemních flotilách oblíbené turbodiesely pak 3,7 až 4,0 l/100 km.

renault_megane_grandtourNejsilnější benzínový i naftový motor ve spojení s dvouspojkovou převodovkou budou k dispozici výhradně ve sportovnější verzi GT, zobrazenou na snímcích, která se ukázala spolu s běžným provedením. Ta bude mít stejně jako hatchback řiditelnou zadní nápravu nazvanou 4Control, která se představila v GT verzi již nevyráběného modelu střední třídy Laguna. Nyní jí mohou mít lépe  vybavené modely Espace, Talisman a také Mégane GT. V automobilové nižší střední třídě žádná jiná značka zatáčení zadních kol nenabízí. V nižších rychlostech do 80 km/h se zadní kola budou natáčet proti směru předních, ve vyšších opačně a systém sleduje a případně upravuje úhel natočení zadní nápravy stokrát za sekundu. Díky tomu bude mégane obratnější ve městě a stabilnější ve vysokých rychlostech.

Na českém trhu se začne novinka Mégane Gandtour začne prodávat během podzimu letošního roku. Interiér by měl zaujmout kvalitními materiály i zpracováním, lépe vybavené verze budou mít velký výškově orientovaný dotykový displej o úhlopříčce 8,7 palce, připomínající tablet, ovládající multimediální systémy i nastavení vozu včetně například barvy prosvícení interiéru. Renault nabídne ve své třídě také další ne zrovna obvyklé položky příplatkové výbavy či balíčků jako například masážní sedačky. Na dlouhé služební cesty k nezaplacení…

Čtěte také:

Nový Mégane: natáčecí zadní náprava poprvé v nižší střední třídě

Renault Scénic jde proti konvencím

TEST: Renault Espace TCE 200 – Změna je život

{gallery}stories/automobil_ve_firme/renault_megane_grandtour{/gallery}