Že první SUV od Jaguaru zvané F-Pace dostane menšího sourozence, je už jisté. Britská značka ale chystá i další novinky.

Kompaktní SUV E-Pace postavený na společném podvozku s novou generací Range Roveru Evoque bude odhaleno v průběhu příštího roku a brzy poté se dostane i k zákazníkům. Jedna z jeho verzí se zároveň stane prvním elektrickým Jaguarem v historii. Bateriový pohon všech kol bude premiérou pro celý koncern.
Na příští rok se ale také chystá facelift sportovního modelu F-Type. Dostane vylepšený interiér a nové technologie. Už dnes se pracuje na nové generaci vlajkové lodi, sedanu XJ, který by se měl postavit rovnou Mercedesu třídy S. Koncept bude pravděpodobně odhalen v roce 2018, na 50. výročí uvedení prvního modelu XJ, do prodeje přijde až v roce 2019. Automobiloví experti očekávají, že hlavní pohonnou jednotkou bude hybridní šestiválec.

Jaguar Land Rover také nedávno představil novou generaci motorů Ingenium. Výhodou těchto vznětových i zážehových agregátů je především jejich modulární konstrukce – každý válec má objem půl litru a dá se jich spojovat dohromady různé množství. Už loni se představil naftový čtyřválec, následovat bude dvoulitrový zážehový motor ve třech výkonových variantách (147, 184 a 221 kW), slibující poskytnout o 25 procent vyšší výkon při 15% úspoře paliva. Nejslabší má jedno turbo, ostatní jsou biturba. Do budoucna se na stejném základu chystají jak šestiválce, tak i tříválce.
A jedna novinka na závěr – Jaguar investuje 30 milionů liber do nové osmistupňové automatické převodovky Transcend vlastní konstrukce. Umožní spojení jak s pohonem zadních, tak všech kol, kompatibilní by měla být i s hybridním ústrojím. Oproti dnešní převodovce od ZF má být od 20 kilogramů lehčí.