Vstup na jihokorejský a íránský trh je už celkem jistý, ale rozhodnutí, zda se Škoda Auto pokusí dobýt i severoamerický trh, se odkládá nejméně o rok.

O vstupu značky Škoda na trh v USA se hovoří už delší dobu, ale zase tak horké to nebude. „Americký trh sledujeme, ale nespěcháme, mohli bychom se rozhodnout zhruba za rok,“ řekl serveru Autonews předseda představenstva Bernhard Maier. „Chceme začít exportovat auta do Íránu a zvažujeme spolupráci s místními partnery.“ Výrobu přímo v Íránu intenzivně zvažuje třeba koncern PSA nebo Renault.
Hinrich Woebcken, šéf značky VW pro Severní Ameriku, nedávno prohlásil, že americká strategie koncernu do roku 2025 je již téměř hotová a bude zveřejněna na podzim letošního roku. VW chce dál soutěžit s hlavními hráči na trhu v nejprodávanějších segmentech středních a kompaktních vozů a crossoverů. Škodovky se do USA už kdysi vyvážely, několik desítek zákazníků si zde našla třeba legendární Felicia z poloviny minulého století. Miss USA 1957 Charlotte Sheffield naopak propagovala v Československu Škodu 450. Vstup na americký trh je pro každou automobilku velké sousto a jen v posledních dvaceti letech jich už tam pohořela velká řada. Posledním, komu se v USA podařilo dlouhodobě uspět, je Lexus.
Maier řekl serveru Autonews, že americký trh nemůže Škodovka ve svých růstových plánech vzhledem k jeho velikosti ignorovat, ale určitě pro ni není takovou prioritou jako investice do projektů konektivity a elektromobility. Škoda si klade za cíl uvést na trh svůj první elektromobil někdy po roce 2019, kdy by se měl začít prodávat Superb s plug-in hybridním pohonem. Je ale možné, že plány celého koncernu stát se jedničkou v prodeji elektrických aut tyto plány o něco urychlí. Sám Maier řekl serveru Autonews, že Škoda chce v roce 2025 nabízet hned pět elektrických aut.

Psali jsme:

Škoda se chystá do Jižní Koreje už v roce 2017

Kolik bude stát nový Kodiaq?