Nový Volkswagen Golf: Co už víme?

VW_Golf_2

VW_Golf_2Volkswagen představí začátkem listopadu velkou modernizaci svého nejúspěšnějšího modelu Golf. Co už o plánovaném faceliftu víme?

Jen do konce loňského roku bylo prodáno celkem 32 590 025 Golfů sedmi generací. Čistě matematicky se tak již 42 let rozhoduje každých 40 sekund někde na světě jeden člověk pro nový Golf. Proto chystanému faceliftu, který by měl být odhalen začátkem listopadu ve Wolfsburgu, věnuje výrobce značkou pozornost.
Osmá generace Golfu je plánována na rok 2019, ale i aktuální facelift by měl přinést některé zásadní novinky. Jako u skoro každého faceliftu se dá očekávat, že upravená bude přední maska, přepracována budou přední i zadní světla a do seznamu výbavy se dostanou nová litá kola. Potud nic překvapivého.
VW_Motor_1Významnější změny už budou v interiéru. Tam se objeví tzv. virtuální kokpit, známý už z Passatu nebo některých modelů Audi. Může se jím měnit vzhled a velikost digitálních přístrojů nebo přímo před řidiče promítat mapu navigace. Další novinkou bude dotykový 9,5palcový centrální displej s poměrem stran 16:9.
Největší revoluce ale zřejmě nastane pod kapotou. Obvykle dobře informovaný britský Autocar tvrdí, že premiéra zcela nových agregátů o objemu 1,5 litru byla zatím odložena a že základním motorem bude přeplňovaný benzinový litrový tříválec, který se nedávno představil v novém modelu up! Nahradit by měl stávající verze motoru 1.2. Nad ním bude stát přepracovaný čtyřválec 1.4 TSI. Pro ostřejší verze GTI a R budou určeny čtyřválcové benzinové dvoulitry. U dieselů zůstane zatím vše víceméně při starém, v nabídce najdeme motory 1.6 a 2.0 TDI.
VW_eGolfNevyhneme se ani hybridnímu pohonu GTE, který by měl víceméně kopírovat ten z Passatu GTE o celkovém výkonu 215 koní. Omlazený e-Golf se už ukázal na autosalonu v Paříži. Místo lithium-iontové baterie 24,2 kWh dostal lepší 38,5 kWh, což zvýšilo jeho deklarovaný dojezd až na 300 kilometrů.