Nový Opel Insignia oficiálně

Insignia1

Insignia1Prostornější a lehčí Opel Insignia Grand Sport na prvních oficiálních fotografiích. K  zákazníkům se dostane v polovině příštího roku.

 

 

Opel zveřejnil první oficiální snímky nové generace modelu Insignia, který v pětidveřové variantě ponese název Grand Sport. Troufá si konkurovat i BMW řady 3 a Mercedesu třídy C. Spíše se ale stane vážným soupeřem pro Ford Mondeo nebo Škodu Superb.
Vzhled je inspirován konceptem Monza z roku 2013. Vůz je opticky širší díky nové čelní masce, kterou po stranách zakončují ostře řezané světlomety, za příplatek v provedení  IntelliLux LED s 32 diodami. Hlavním cílem konstruktérů byla ale redukce Insignia2váhy. Auto dostalo novou podvozkovou platformu zvanou Epsilon 2, díky níž je novinka až o 175 kg lehčí než první generace. Základní verze začíná na hmotnosti 1400 kilogramů. Délka přitom vzrostla jen o 55 mm na 4897 mm. Rozvor proti tomu narostl o 92 mm.
To by mělo nasvědčovat tomu, že se Opelu povede odstranit největší nedostatek předchozí generace, a to malý vnitřní prostor v poměru k celkové velikosti auta. Automobilka slibuje prémiovou podobu interiéru srovnatelnou s vozy Audi nebo Volvo. Zavazadlový prostor má základní hodnotu 490 litrů, po sklopení zadních sedadel 1 450 l.
V oblasti konektivity nabídne Insignia možnosti připojení pomocí Apple CarPlay a Android Auto, Wi-Fi hotspot až pro sedm zařízení, bezdrátové nabíjení pro chytré telefony a vylepšenou verze asistenční služby Opel OnStar.
Insignia3Trochu tajemstvím je zahalen pohon vozu. Opel zmínil novou osmistupňovou automatickou převodovku a možnost pohonu všech kol, neuvedl ale, a jakými motory budou tyto verze k dispozici. Benzinové agregáty budou mít objem 1,5 a 2 litry, naftové 1,6 a 2,2 litry. Podle serveru Autocar má být nová benzinová jednotka 1,5 vývojem motoru 1.4 z Astry, disponovat má výkonem 120 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.

 

 

{gallery}stories/automobil_ve_firme/2016_Prosinec/Opel_Insignia_GrandSport{/gallery}