Ranger Rover Velar překvapí zapuštěnými klikami nebo dosvitem 550 metrů

Ranger Rover představil svůj nejnovější model Velar, který naznačuje změnu v designovém směru znaky. Základní cena vozu startuje od 1 559 569 Kč včetně DPH. V Česku startuje základní cena na částce 1 559 569 Kč včetně DPH.

 

Tento automobil vyplňuje místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport – rozvor 2 874 mm (Evoque: 2 660 mm; Range Rover Sport: 2 923 mm). Velar kombinuje odvážný design přídě s dlouhou kapotou. Maska chladiče je ještě zvýrazněna úzkými full LED světlomety. Dalšími nápadnými prvky jsou vstupy vzduchu v předním nárazníku a ližina. Výrazný úhel sklonu čelního okna dynamicky protíná linii přední nápravy a postupuje dál do plovoucího designu střechy Range Roveru. Zákazníci si ji mohou naspecifikovat buď v barvě karoserie, nebo v kontrastním odstínu Narvik Black.
Zajímavostí jsou zapuštěné výsuvné kliky dveří, které se rychle vysunou při odemknutí dveří dálkovým ovládáním nebo po stisknutí tlačítka v klice. Při otevírání dveří se pak plynule vyklopí směrem vpřed. Při zamknutí vozidla nebo překročení rychlosti osm km/h se zasunou zpět do dveří.
Zákazníci mohou vybírat ze čtyř různých designů LED světlometů. Vrcholem jsou maticové laserové LED světlomety, v tomto segmentu použité vůbec poprvé. Lasery zaručují ještě lepší viditelnost v noci, neboť prodlužují dosah dálkových světel na 550 metrů.
Zavazadlový prostor o objemu 673 litrů je nejen největší v dané třídě, ale vyrovná se i některým vozidlům z vyššího segmentu. Druhá řada sedadel dělená v poměru 40:20:40 ukrývá otvor pro lyže, kam mohou cestující ukládat dlouhé předměty. A při zcela sklopených zadních sedadlech nabízí Velar až 1 731 litrů v zavazadlovém prostoru (délka 1 795 mm a šířka 1 247 mm).
Překvapivým prvkem interiéru jsou dva 10palcové dotykové displeje s vysokým rozlišením nového multimediálního systému Touch Pro Duo. Tenký kapacitní polykarbonát přesně kopíruje decentní zakřivení přístrojové desky. Výsledkem je jednolitý povrch.
Pod kapotou je zatím pětice motorů: tři čtyřválce Ingenium a dva šestiválce. Dvoulitrový turbodiesel má výkon 132 kW nebo 177 kW. Nový přeplňovaný benzinový dvoulitr se chlubí 184 kW. Zážehový šestiválec je naladěn na 280 kW, vznětový na 221 kW. Standardem je pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka ZF.