Krůček k úrovni 4: autonomní vůz sám projel mýtnou bránou
Ve středu 12. července v 10:30 překonal vůz Citroën C4 Picasso v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu.
Vůz projel přes mýtnou bránu v Saint-Arnoult-en-Yvelines, která je největší v Evropě, zcela bez zásahu řidiče, a to díky specifické komunikaci mezi vozidlem a infrastrukturou. Tento test v reálných podmínkách provozu znamená významný krok vpřed ve vývoji autonomních automobilů směrem k úrovni 4 („mind off“: bez dohledu řidiče). Jde o výsledek spolupráce koncernu PSA a společností Vinci Autoroutes, největšího provozovatele dálniční infrastruktury v Evropě.
Přejezd přes mýtnou bránu je pro autonomní vůz velmi složitý. Vyžaduje schopnost zvládnout tok vozidel, která se vzájemně kříží a pohybují se přes mýtnou bránu nahodile. Vyžaduje to rovněž schopnost navádět autonomní vůz v oblasti, kde chybí vodorovné dopravní značení.
Čtěte také: Nové Audi A8: haptický displej, autonomní jízda a až dvanáctiválec pod kapotou
Vůz je nutné navést po dráze, která mu umožní najet automaticky do pruhu, který je vybavený tak, aby ho dokázal přijmout, a je jen tři metry široký. Autonomní vůz musí být konečně schopen také zvládat nepředvídané události, k nimž může při průjezdu mýtnou bránou dojít.
Další úkoly ale autonomní vozy teprve čekají. PSA a Vinci Autoroutes nyní plánují další kroky v podpoře spolupráce mezi autonomním automobilem:
– Safe stop, bezpečné zastavení, spočívající v předdefinování řešení pro automatické navádění vozidla na parkoviště;
– kvalifikace dopravních podmínek vhodných pro řízení v autonomním režimu a jejich předání vozu v reálném čase. To je obzvláště důležité, aby se autonomní vůz mohl bezpečně pohybovat po trase, s přihlédnutím ke všem informacím spojeným s provozem (zpomalení, nehody atd.).{jcomments on}
Čtěte také: Dopravním zácpám zamezí jen 5 % autonomních aut