Jaguar představil svoje druhé SUV

Značka Jaguar představila nový model E-PACE, druhé SUV ve své nabídce. Jde o pětimístné kompaktní SUV s pohonem všech kol.

 

Designově vychází z většího modelu F-TYPE s velkou maskou chladiče a krátkými převisy. Kompaktní SUV měří 4 395 mm na délku a je charakteristické krátkými převisy, konkrétně 882 mm vpředu a 832 mm vzadu. Rozvor má hodnotu 2,681 mm. Základní objem zavazadlového prostoru dosahuje 577 litrů díky sofistikovanému systému zavěšení zadních kol Integral Link.
Nové šasi zkonstruované výhradně pro model E-PACE maximalizuje využití vnitřního prostoru a zároveň poskytuje velmi odolný základ pro dynamické vlastnosti vozu. Zadní náprava typu Integral Link slibuje podle výrobce vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Systém Adaptive Dynamics poskytuje řidiči velkou kontrolu nad individuálním nastavením reakce pedálu plynu, automatické převodovky, řízení a také příplatkových nastavitelných tlumičů Adaptive Dynamics Suspension. Řídící jednotka systému Adaptive Dynamics reaguje na práci řidiče, pohyby jeho těla a volantu, přičemž s předstihem upravuje nastavení podvozku a šasi tak, aby nedocházelo k příliš velkému naklánění karoserie a aby zajistila maximální ovladatelnost vozu za všech situací a podmínek. Systém pohonu všech kol Active Driveline si v modelu E-PACE odbývá svou technologickou premiéru. Inteligentní nastavení kombinuje výbornou trakci s nezaměnitelným charakterem pohonu zadních kol značky Jaguar.
Pod kapotou se nachází kompletní řada výkonných zážehových a vznětových motorů řady Ingenium. Třistakoňový přeplňovaný zážehový motor vystřelí model E-PACE z nuly na 100 km/h za 6,4 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na maximální rychlosti 243 km/h. Pro zákazníky, kteří preferují hospodárnost, je naopak připravena verze s pohonem předních kol se vznětovým motorem Ingenium o výkonu 150 koní a emisemi 124 g/km CO2.
Jaguar E-PACE je prvním vozem značky, který využívá další generaci technologie pro Head-Up displej, která je označována jako TFT (tenkostěnný transistorový displej). Nový displej dokáže zobrazit o 66 % více informací na širším poli pomocí plnobarevné grafiky s vyšší ostrostí. Řidič tak má neustále přehled o nejdůležitějších informacích, jako například rychlost a údaje z navigace. Na Head-Up displeji se dále zobrazují všechna upozornění a aktuální informace ze zábavního systému, včetně nouzové signalizace řídicího systému vozu. To vše se zobrazuje přímo v zorném poli řidiče a významně tak redukuje riziko nehody způsobené nevěnováním pozornosti situaci před vozidlem.